• kelly o Luay

tecknadfilmen candy candy????

Hej! När jag var liten fanns det en tecknadfilm som hette Candy Candy.
    Det handlade om en liten flicka som lämnas utanför ett barnhem och växer upp där tills hon blir adopterad av en elak familj. Hon hade en bästa vän som hette Annie och hennes pojkvän eller vad man ska kalla det hette Anthony.

Nu till min fråga undrar jag e det någon som kommer ihåg dessa filmer (den fanns i flera delar) i sådana fall var kan man skaffa dom.
  • Svar på tråden tecknadfilmen candy candy????
  • mammalollo

Jag såg på denna serien när jag var yngre.
    Vet inte om det finns å få tag i men jag minns att jag älskade den.
    Har bara sett upp till film 7 tror jag minns inte riktigt.
    Har du kollat på Ginza,cdon eller discshop.
    Hoppas du hittar dem isf kan du kanske berätta för mig hur den slutade.
    Vet iaf att Anhony omkom efter de blivit spådda.
    Tyckte väldigt mycket om Sandybell åsså

mammalollo stolt mamma till Maximilian 0307 och Xander 0512
  • kelly o Luay
    mammalollo skrev 2007-10-08 21:48:23 följande:
    Jag såg på denna serien när jag var yngre.Vet inte om det finns å få tag i men jag minns att jag älskade den.Har bara sett upp till film 7 tror jag minns inte riktigt.Har du kollat på Ginza,cdon eller discshop.Hoppas du hittar dem isf kan du kanske berätta för mig hur den slutade.Vet iaf att Anhony omkom efter de blivit spådda.Tyckte väldigt mycket om Sandybell åsså
     Jo han föll av en häst och dog. sen flyttade Candy tillbax till ponnyhemmet ett tag innan dom skickade iväg henne till london för att studera och där träffar hon Annie.  Efter dett har inte jag heller sett fler avsnitt. Jag har faktiskt aldrig sett Sandybell. Vad handlade den om?
  • Mamisita

Var tvungen att titta på snuttar ur den serien på youtube, var ett tag sen man såg den. Vet tyvärr inte vart man kan hitta den förutom snuttarna på youtube då. Sandybell är någon liknande historia, har dock bara sett några filmer i den serien. Kommer inte ihåg mycket och kan verkligen ha fel men det handlar om en tjej med sin hund och morfar/farfar på landet? Hon träffar någon pojke som är typ hertig eller prins eller liknande och jag tror hans föräldrar dör i någon olycka och han måste åka ifrån henne eller något sånt sen åker hon efter (tror jag, hon flyttar till stan iaf tycks jag minnas)

• Fru Gustavsson

ohja, minns Candy, Candy och har någon slags Best of, som är helrörig på video.Hittade den på Barkarby outlet för många år sen. Har också boxarna med Starzinger och Galaxy Express.
    Love those old grejor

Gummianka, du & jag
  • LeWi

Oh!
    Min syster och jag ääälskade Candy Candy och Sandy Bell!
    Risken är ju att jag nu i efterhand blandar ihop dem.

Vet inte var du kan få tag i dem men sök på nätet - det är nog enda stället tror jag

I reject you reality and substitute my own.
  • SnyggEric

En kompis till mig har alla Sandybell och Candy Candy på vhs. Han har även, silverfang, starzinger, rai grottpojken, Kimagure orange road  m.m

Han har köpt dessa på internet. Googla. 
    Eric är snygg idag.
  • birdies

Aldrig hört talas om den, men en snabb sökning på nätet visade ju att de fanns att köpa på sci-fi-bokhandeln, megatore och tradera bland annat......

• Elie

Javisst! Jag kommer ihåg den, och jag älskade den!
    Likaså Sandybell, som också var en mangatecknad serie filmer. Jag kommer inte ihåg vad den (Sandybell) handlade om, men jag minns att hon hade en hund. Räcka ut tungan

• Sassa82

Åååå jag tänkte på candy vandy och sandy bell härmodagen vill också ha

• Aengla Mamma 1980

Åhhhhh---jag älskade Candy Candy!!!!

Svar på tråden tecknadfilmen candy candy????