• Avstängd

Tips på saker till Hamster?

Min dotter fick en Hamster för ett tagsen, vilket jag inte var överlycklig till. Men en snäll mormor proppsade på att hon skulle få en.
    Ja ja, skit samma... Hamstern inhandlades och jag blev kär.
    Trodde jag väl aldrig, men sötare lilla minihamster har jag aldrig sett.

Nu har jag en fråga, det där ullet som man lägger i hamsterns lilla hus, kan man ha något annat än det? Hon trasslar ju alltid in sig i detta.

Hon har ett hjul som snurrar hela nätterna, plus nån balansbräda som hon roar sig med, finns det något annat dom gillar att leka med?

~~~~~Sträcker ut en hand~~~~~~~~ Tralalalalala.
  • Svar på tråden Tips på saker till Hamster?
  • Nadines Mamma

Finns rör man kan montera som går innifrån buren och ut, kanske över,,,då kan dem springa utanför buren fast ändå inniti hihi! I huet kan du ha bara spån, de duger bra och dem kurar in sig skönt i de!

Hamtarar e söta men tycker inte att nått gnagardjur e bra för barn, dem är så ljudkänsliga och lättstressade!

• Lokatt

tunnlar av alla de slag! Tomma toa rullar kommer hon både krypa i och riva sönder till bostoppning. Tänk på att för mycket hjulspringning inte är så bra, utan håll det i lagoma doser.
    En högre skål med sand i kommer hon antagligen älska att gräva i!

• Avstängd

Ja fast denna hamstern verkar inte bry sig om ljud. Hon är redan förtjust i dottern.
    Och hon får redan ha henne i handen, utan att den blir rädd så.

• Avstängd

Ska jag ta ut hjulet ibland då?

Lokatt skrev 2007-10-08 22:09:22 följande:
    tunnlar av alla de slag! Tomma toa rullar kommer hon både krypa i och riva sönder till bostoppning. Tänk på att för mycket hjulspringning inte är så bra, utan håll det i lagoma doser.En högre skål med sand i kommer hon antagligen älska att gräva i!
  • Lokatt
    Avstängd skrev 2007-10-08 22:10:17 följande:
    Ska jag ta ut hjulet ibland då?
    Ja gör det! Annars kan dom låsa sig psykiskt på dom lite. Inte så bra för varken benen eller hjärnan om det blir för mycket. Men några timmar per dag är utmärkt.

glömde, pinnar är toppen att stoppa in i buren, gärna stora så hon både kan klättra och gnaga. Äppelkvistar är att föredra. Inga från barrträd eller körsbär, giftigt.
  • Avstängd

Aha, okej.
    Bra med tips, mycket man inte vet märker jag
    Men då plockar jag ut hjulet imorgon en stund då, och stoppar in en dassrulle.
    Ska leta efter kvistar också då.

Lokatt skrev 2007-10-08 22:13:16 följande:
    Ja gör det! Annars kan dom låsa sig psykiskt på dom lite. Inte så bra för varken benen eller hjärnan om det blir för mycket. Men några timmar per dag är utmärkt.glömde, pinnar är toppen att stoppa in i buren, gärna stora så hon både kan klättra och gnaga. Äppelkvistar är att föredra. Inga från barrträd eller körsbär, giftigt.
  • Pyttan

Vår lilla hamster har inte vadd. Har läst att det är bättre att man har spån som botten material och det älskar våran att krypa i och göra gångar. Sedan kan man riva toapapper och ha i deras bo hus. Fast vår hamster sover på olika ställen.
    Hjulet har hon alltid tillgång till men springer inte speciellt mycket där.
    Frukt grenar är bra att ge dem, klättra på och bita i.
    I matväg gillas förutom frö blandning , frukt, ägg, kyckling osv så är hirskolvar , som man kan ha till burfåglar väldigt populärt.

Sedan finns ju massor av olika leksaker att köpa på djuraffärer.

• Lokatt
    Avstängd skrev 2007-10-08 22:14:37 följande:
    Aha, okej.Bra med tips, mycket man inte vet märker jagMen då plockar jag ut hjulet imorgon en stund då, och stoppar in en dassrulle.Ska leta efter kvistar också då.
    Ja gör du det. så länge hamstern har nya och spännande saker så den inte blir så uttråkad i buren så kommer den vara trevligare oxå
  • Shadilly
    Avstängd skrev 2007-10-08 22:14:37 följande:
    Aha, okej.Bra med tips, mycket man inte vet märker jagMen då plockar jag ut hjulet imorgon en stund då, och stoppar in en dassrulle.Ska leta efter kvistar också då.
    *tillägger* Björk är bra också, väldigt hårt och bra att vässa ner tänderna på...

Om du jobbar i närheten av kontor kan du ta med dig innehållet i dokumentförstöraren, stoppa in det i en papperspåse och tejpa igen. Gör sen ett litet hål i den, och hamstern kan göra sig små gångar och gömma mat. När du städar slänger du bara alltihop och lägger in en ny.
Svar på tråden Tips på saker till Hamster?