• Julie

Det, minst sagt, usla utbudet av mammakläder!!!

Kommer precis från stan (Stockhom) och är extremt irriterad över de fula mammakläderna som säljs.
    Hur kommer det sig att de som har mammakläder i sitt sortiment tror att man, bara för att man väntar barn, vill ha tvär- eller långrandiga kläder???
    Jag vill se ut som vanligt!!!!
    Det innebär, för mig, välsydda kläder i tyger med kvalitet och helst enfärgat.
    När jag hade traskat runt i varenda affär (både på Kungsholmen och i city) så fick jag panik och tänkte att "nu får det kosta vad det vill" varpå jag gick in på NK.
    Men där säljs inte mammakläder över huvudtaget
    I alla fall hittade inte jag några......*suck*

Vad ska jag göra????
    Någon som har något hett tips på affärer som säljer kläder som ser ut som vanligt?

//Julie

• Svar på tråden Det, minst sagt, usla utbudet av mammakläder!!!
  • Annelie81

H&M har väl snygga och moderna mammakläder?????

• Julie

Annelie,

inte i den butiken jag var i. Hittade i och för sig ett par byxor....men det fanns inte i min storlek dessvärre.

//Julie

• Annelie81

Va tråkigt!!!! usch....jag som trodde att man skulle fortsätta att vara iallfall någotlunda modern när man blev gravid...snyft...
    Hoppas att du hittar något då....Ha det göttt!

• Indigo

Julie, jag håller med! Var ute i helgen och sprang i fler affärer än jag kan komma ihåg men nu tänker jag satsa på stora byxor med dragsko, kanske helst herrbyxor som är raka och vida i midjan. Jag köper herrbyxor ibland för att de är snygga, lite combat-stil sådär. Vet inte om du gillar det men det är ett förslag i alla fall. Jag fattar inte heller varför många mammakläder är stormönstrade, man vill ju inte se ut som clownen Beppo eller en sån där gigantisk amerikansk tant i polyseterklänning...

• enna

Jag har hittat en del okej kläder på hm, kap ahl och Lindex. Men man får verkligen leta, tyvärr så är det också oftast väldigt utplockat i storlekana =( Jag tror hm har mammakläder som du kan beställa på nätet annars.. Hoppas att du hittar något du tycker om! Lycka till!!

• pase07

Hej Julie!

Ja, jag vet, man blir förbaskad att det inte finns snyggare mammakläder!! Jag har varit ute efter helt vanliga snygga byxor hur många veckor som helst, men det är omöjligt. Alla byxor jag hittar har snörning nere på benen, stora fickor på låren eller något annat konstigt "hippt". Det finns dock två affärer på Karlavägen där de har super-fina kläder, ganska dyra, men mycket att välja på. Det är Big Belly och Grow in Life. Gå in där och titta, du hittar garanterat något snyggt.
    Lycka Till! //Lotta

• Julie

Indigo,
    tror du att de kommer att funka hela graviditeten?

Julie

• Peppa

Jag vet precis vad du menar!!!
    Bor I Växjö och har gått igenom butikerna här utan att hitta något. Men som tur var sä bjöd min mor in mig till en shoppingtur i Skövde och där hittade vi massor. Indiska är ett tipps!!!

• Åska

Nu finns det ju trikåkjolar med låång midjeresår för "icke-gravida" - dom kanske funkar?

• Julie

pase07,

tack för tipset!
    Jobbar precis där, tar en tripp dit imorgon

/Julie

Svar på tråden Det, minst sagt, usla utbudet av mammakläder!!!