• Sanber

måla på Marmor öppen spis?!!

hej!

nån som har koll här inne!?
    har en brun/grön marmor öppen spis som jag skulle vilja frächa upp!
    skulle helst vilja ah sån där sandfärg..vet ni vad jag menar?!
    villk ah den vit med "knotter" hahaha!

går det ens att måla på marmor..undra vad man behöve risåfall?
    kan förstås höra på en färg butik men ni är ju så kloka här inne så jag startar här

• Svar på tråden måla på Marmor öppen spis?!!
  • Butterscotch

Jag får nog hålla med Tjomsan i det här fallet, trots att jag i vanliga fall gillar att måla det mesta vitt - förstör den inte! Försök piffa upp resten av rummet istället så att det passar in med spisen, jag tycker att det låter coolt med en brun/grön marmorspis!

• Sanber

hahaha njooo coolt....nja det vet jag inte!!
    tycker den är rätt ful jag!

• Tjomsan

Think outside the box! Eller låt någon annan göra det åt dig. Fota av den och ta med bilden till färg/tapetaffären och be om förslag!

• sång

Du kan ej måla marmor så det håller.Tyvär....Det du kan testa,är att dra med ett sandpapper på en liten bit(rugga ytan),måla sen med 2ggr färg(tak eller väggfärg som är vattenbaserad),låt sen det vara i några dagar.Prova sen att dra med din nagel och se om det sitter.Antingen sitter det,eller så kan du dra av det helt,eller så kan du skrapa av det......Men ett gott råd,från mej.Rör ej din marmor spis!!

• Sanber

Tjomsan! hahaha ja iofs...men jaa...svårt det här!
    hade säkert vart helball hos nån annan - med sådär 70tals inredning men det har ju inte ritkigt jag!
    men hmm..kanske man kan tapetsera den?!!

ja det rä ju iofs ingen panik man kanske ska ta å fråga på en inredning/färg/tapet butik så kanske man får nån såndär AHA upplevelse!

Tack att ni får mig på olika tankar! .-)

• Tjomsan

Är nu väldigt nyfiken på hur spisen ser ut. Kan du inte lägga ut en bild? Själv skulle jag nästan mörda för en öppenspis.... Kan du inte hitta NÅGON nyans i marmorn som du gillar och utgå från den? "(Marmor)grönt är skönt"!

• Sanber

jo visst, jag kan lägga upp bild ikväll!

alltså den är väl rätt fin om man skulle få till det runt om men....hahahaha...kanske man bara måste vänja sig? - har ju bara bott här i 6 mån..

• Sanber

så nu finns en bild!

Bortse från allt "rat" ovanpå den!

• Butterscotch

Det gröna var ju fint men det bruna kanske inte var världens vackraste... Det bruna såg dock inte ut som marmor, går det att måla den delen vitt kanske?

Svar på tråden måla på Marmor öppen spis?!!