• susning

äter citroner??

Jag har fått dille på citroner, äter som apelsin,hur är det för barnet tror ni??
    får jag världens suraste unge.... känns det i fostervattnet för lillen.

• Svar på tråden äter citroner??
  • ullis79

Har läst att om man äter surt mm så ska bebben grina illa lite men om man äter sött så ska den dricka mer... Tror inte det ska vara farligt om du äter det!! Känner många som gjort det å inte blev det nåt fel på deras bebbar inte. Njut ist å ät några åt mig med för jag är oxå sååå sugen på citron mm men har citrusallergi! så det kan jag ju bara glömma...

• helenasthlm

Jag käkade massor me lime med salt på när jag var gravid....inge farligt för bebben....min tjej mår hur bra som helst ochär jätte glad :)

• Morfen

Jag har aldrig ätit en hel citronklyfta i hela mitt liv... förutom NU, jag har nog sammanlagt ätit en hel citron i veckan.. :D
    Kan riktigt längta efter surt godis, citron, citronsaft etc etc..
    Tror inte det är farligt så länge man inte blir dålig i magen.

• Tingen

Hej... jag tror inte din "noja" kan räknas till de farliga.... det måste vara värre för dem som känner att de måste äta murbruk....*s*
    Så ät citrusfrukter för allt vad tygen håller.... och allt det sura kommer bara vägas upp av en super söt liten knodd...*ler*

• Anni

Jag hade dille på citron Fanta och Geisha choklad när jag väntade Isabelle och då skulle de alltså ätas samtidigt =)

Det är helt ofarligt att äta suuuuuuura aker.

• Jejja

Hej jag åt ett kilo citroner när jag väntade mitt första barn. Surt var det, Ett humör utan dess like fick hon, min dotter Hihi!!!!!!

• Jejja

Ett kilo om dagen ska det vara. Sorry lite fel

• Jennaz

Om jag inte är ute å cyklar, sägs det inte att det ska bli en tös om man är sugen på surt å en pojk om man är sugen på sött?

• Morfen

Jeol, enligt skrock-regler så är det så.. men i praktiken.. det vette sjutton.

• busigabarnen

God morgon !!! Jag hadde åså dille på Citrone när jag väntade min första. Men inte hände det nått med henne, stannade kvar i magen i 16 dagar längre än planerat men annars så va det inte. Så du kan nog äta din citrone i lugn och ro, kan man äta apelsin kan man ju äta citron så sa iaf min barnmorska..

• LilleSkutt

Ååå, jag äter en citron + två apelsiner (pressade tillsammans) 2 gånger om dagen.... Fast det har jag gjort i perioder tidigare också innan jag blev gravid. Det är ju såååå gott också stillar det hunger när det suger i magen

• Näckrosen

Jag hade dille på lime ett tag med. Åt 5-6 st per dag tills jag fick utslag över hela kroppen. Jag är citrusallergiker, men var så sugen så jag kunde inte låta bli. Supergott! Och mängder med C-vitamin, så det är nog bara nyttigt.

• Edit

Jag har haft en period när jag ätit mängder med grapefrukt. Citron är heller inte så dumt... Det är nog bra med c-vitamin i dessa förkylnings- och influensatider...

• susning

tack! då äter jag med gott samvete, börjar få halsbränna så det blir mindre nu ändå!

• Månskenet

jag är oxå fruktansvärt sugen på apelsiner.. annanas.. och all sån frukt.. clementiner.. mm mums.. jag är i vecka 10

Svar på tråden äter citroner??