• Anonym (Gravid)

Kan det vara farligt att fotsvamp när man är gravid?

Jag är gravid i vecka 16 och har nu upptäckt sen några dagar tillbaka att jag har fått fotsvamp. Har aldrig nånsin haft det förut.
    Nu blev jag lite orolig om det kan vara skadlig för fostret eller nåt att man har det.
    Någon som vet?

• Svar på tråden Kan det vara farligt att fotsvamp när man är gravid?
  • Lola Jämtland

Hur skulle det kunna påverka fostret menar du?

//Blir det nånsin våran tur.....
  • Anonym

Svampen i sig är ju inte farlig.
    Men jag skulle nog rådfråga innan jag använde starka preparat för att få bort den.

• Anonym

om apkoteks personlalen inte vill att du ska använda salva så kan jag rekomendera dig att köpa ATAMON, sånt konserveringsmedel man anväder till saft etc. Den flytande varianten i en glasflaska, kostar ca 10-15kr. Badda på m typ bomull, det är svampdödande. jag har själv haaft både svamp på fötterna men även på naglarna o gick till fotvårdare som rekomenderade de till mig

• Anonym (Gravid)

Jag vet inte hur det skulle kunna påverka fostret, men är så nojjig för allt och det är därför som jag frågar här!
    Jag har använt Cannesten i några dagar nu. Det står på förpackningen att man kan använda det när man är gravid, men det kanske man inte ska eller?

• Lola Jämtland
    Anonym (Gravid) skrev 2007-10-09 16:01:54 följande:
    Jag vet inte hur det skulle kunna påverka fostret, men är så nojjig för allt och det är därför som jag frågar här!Jag har använt Cannesten i några dagar nu. Det står på förpackningen att man kan använda det när man är gravid, men det kanske man inte ska eller?
    Varför så nojig? Ta reda på fakta så slipper du noja. Sök information på nätet o använd det sunda förnuftet. 

Står det på förpackningen att man kan använda det när man är gravid...ja, då betyder ju det att du kan använda det när du är gravid. Annars skulle det ju inte stå.....
  • Anonym (Gravid)
    Lola Jämtland skrev 2007-10-09 16:05:58 följande:
    Varför så nojig? Ta reda på fakta så slipper du noja. Sök information på nätet o använd det sunda förnuftet.  Står det på förpackningen att man kan använda det när man är gravid...ja, då betyder ju det att du kan använda det när du är gravid. Annars skulle det ju inte stå.....
    Vi har försökt en längre tid att få ett barn till och därför så nojjar jag så mycket för att nåt ska gå fel.
  • Lola Jämtland
    Anonym (Gravid) skrev 2007-10-09 16:14:06 följande:
    Vi har försökt en längre tid att få ett barn till och därför så nojjar jag så mycket för att nåt ska gå fel.
    Men att vara nojig, kanske helt i onödan, påfrestar ju psyket.
    Känns det extra jobbigt så prata om din orolighet med din BM.
Svar på tråden Kan det vara farligt att fotsvamp när man är gravid?