Min hund attackerade en annan hund!
Visste inte riktigt vart jag skulle lägga detta inlägg men vill vara anonym eftersom det är känsligt för mig.
Idag fick min hund syn på en annan hanhund av större ras och blev helt rasande! Han lyckades få upp vår ytterdörr och rusade efter hunden och dess ägare. Han är rätt stor så de måste blivit jätterädda. Iallafall så rusade jag efter och skrek i högan sky men han reagerade inte ens. Fick vända tillbaka för att hämta mitt barn och kopplet och sedan sätta efter mitt pucko till hund. Ägaren till den andra hunden hade lyckats skrämma iväg honom så när jag väl kom ut var han på väg tillbaka. Tyvärr hann jag aldrig prata med de drabbade eftersom när jag väl hade kopplat min hund var de utom synhåll. Tog bilen för att leta efter dom och be om ursäkt (och se hur det hade gått med hunden) men lyckades inte hitta dom. Nu vet jag inte vad jag ska göra. Ska man ringa polisen själv eller ngt? Min hund hade lite småsår men det känns jobbigt att inte veta hur det gått för den andra. Tips och råd någon? Ska även tillägga att min hund är fem år gammal och dessa aggressioner går bara ut över större, lurviga hanhundar. Började när han var runt tre och ett halvt år gammal. Så jobbigt!