• Indiansommar

Cypern på höstlovet!

På höstlovet åker jag och min 16 årige son till Cypern! Det ska bli underbart! MEN! Vad ska vi göra där?? Förutom att bada! Vad finns det för oss att göra? Något vi inte får missa? Agia Napa ska vi till.

• Svar på tråden Cypern på höstlovet!
  • Clever LG

Jag tycker Cypern är toppen.Det finns det mesta att göra på Cypern efter intresse. Olika stränder med vattensporter, utflykter ( till exempel Faragusta )åka båt, rida, åka till vattenlandet och så vidare.

Med vilka åker ni med?

• Indiansommar

Vi åker själva. Jag har hört något om en "spökstad" någon som varit där, ja inte i den för man kommer inte in där men utanför eller så! Är det värt ett besök?

• goldfish

"Spökstaden" ligger i Famagusta, men man kommer inte i närheten av den för den ligger på Turkiska sidan och är bevakad av vakter.
    Var så för 3 år sen när vi var där iallafall.
    Men det finns ett ställe en bit bort där det finns utsiktsplats över "spökstaden" med fik och lite så.
    Annars finns det i stort sett obegränsat med saker att göra på Cypern, vi var där 2 veckor, men hann inte med hälften av vad vi ville.
    Ta gärna ett besök till huvudstaden Larnaca, finns mycket kul att titta på där.
    Vi tog även en båtresa över till Egypten i 2 dagar, gick buss från Agia Napa till båten.
    Hyr moped, hur kul som helst! Dock lite lurigt med vänstertrafiken.

• sweetpea

Vi var på Cypern på höstlovet för några år sedan, och det var kallt och mulet, så inget bad och ingen sol för oss. Vi gjorde inte så mycket, satt mest på rummet och läste böcker, men det var mysigt ändå.

• Indiansommar

Ni som varit på Cypern, behöver man adapter med sig för strömmens skull? Behöver kunna ladda mobil och kamera!

Svar på tråden Cypern på höstlovet!