• Impala59

Liniment vid foglossning. Farligt?

Smorde min, pga foglossning, onda ländrygg med liniment igår. Befriande känsla! Inte är det väl farligt. Graviditeten gick in i vecka 20 igår.

• Svar på tråden Liniment vid foglossning. Farligt?
  • sataya

liniment vet jag inte men jag vet att man inte får använda tex zon och vad de där gel grejerna heter... för att blodet blir tydligen tunnare så ska man itne använda det.. har inte läst på liniment, men får man ha det måste jag fixa det...

Lilla
  • Impala59
    sataya skrev 2007-10-09 18:42:37 följande:
    liniment vet jag inte men jag vet att man inte får använda tex zon och vad de där gel grejerna heter... för att blodet blir tydligen tunnare så ska man itne använda det.. har inte läst på liniment, men får man ha det måste jag fixa det...
    Har du oxå problem med foglossning? Det är inte skönt alls!
  • sataya

nej just nu ligger jag i sängen och vill inte röra mig alls..
    är dessutom hemma själv hela dagarna med en hund som behöver gå ut så det är inte alls kul...
    sedan vet jag inte riktigt om det är sammandragningar och något annat jag lider av med.. blir tokig på kroppen haha...

hmm tigerbalsam då? undra om det går bra..

kollat fass? kanske ska göra det:)

Lilla
  • LismarieJonas

hej. Vill inte göra dig orolig, men jag har själv haft problem med foglossning men man får verkligen inte ta ngt förutom alvedon mot smärtan, inge linement, tigerbalsam eller nåt inte ens zon! jobbigt men sant....

• EmmaE86

Frågade min massör om jag kunde avnända liniment mot foglossning men hon sa att jag inte får ha på det! Synd, för kan tänka mej att det är jätte skönt att ha på!

• Impala59

Tack för era svar. Fasen oxå att man inte får ha det, det som är så skönt. Ja det borde ju inte vara nån större skada skedd har ju bara haft på det en gång.
    Zon o sånna salvor visste jag att man inte får ha, men liniment trodde jag var okej.

• sataya

trodde också att liniment var okej.. eftersom att det inte alls innehåller samma saker som zon, voltaren och de där...

Lilla
  • Impala59

Jag har för mig att jag använde Liniment ( AloeVera heat lotion) vid min förra graviditet och att det var okej. Men jag ska träffa både gynläkare o bm nästa vecka då ska jag höra vad dom säger.

• Angel78

Jag frågade min faster som är leg. massör å taktil terapeut ang liniment å det jag fick använda var just AloeVera heat lotion enligt henne, så jag har smörjt med det till å från...inte varje dag dock. Har kraftiga foglossningar å då går jag bara in i V13 imorgon.

//Angel78

• Impala59
    Angel78 skrev 2007-10-09 22:07:57 följande:
    Jag frågade min faster som är leg. massör å taktil terapeut ang liniment å det jag fick använda var just AloeVera heat lotion enligt henne, så jag har smörjt med det till å från...inte varje dag dock. Har kraftiga foglossningar å då går jag bara in i V13 imorgon.//Angel78
    Vad bra. Ja jag hade för mig att den sorten ska vara okej, men man kan ju aldrig veta. det kommer ju nya rön varje dag. Hu foglossning redan i v 13! Jag hade bara känningar i blygdbenet då men nu är det hela dom mellersta delarna som gör ont.
    Får du sjukgymnastik eller nåt?
  • Angel78

Impala59

Nej jag får ingen hjälp alls från sjukvården, det är lite väl tidigt säger BM :( så jag får stappla på bäst jag kan å har gjort det sen V7....inte roligt alls med en 1½ åring hemma som man önskar man kunde leka mer med. Tur jag har världens underbaraste man som förstår mina problem och tar hand om allt.

• Impala59

AloeVera Heat Lotion är helt okej att ha på ryggen. Det är även okej att dricka AloeVera produkter under graviditet enl min MVC-läkare som kollat upp det.

Svar på tråden Liniment vid foglossning. Farligt?