• Penno

Angående te mot magknip

Har tänkt att prova göra te på fänkål, anis och kummin för att se om min son på 2 månader får mindre magknip. Har läst i tidigare inlägg om att detta kan vara bra. Min fundering nu är hur ska man egentligen göra det, alltså hur mycket kryddar och hur mycket vatten? Har läst om så olika mängder.... Tänkte dricka det själv samt ge honom lite, vilket man väl kan göra?! Hur mycket och hur ofta ska jag ge till honom?

• Svar på tråden Angående te mot magknip
  • LindaHirvonen

Hej..
    Jag tycker du ska maila frågan till: www.Minimundus.se

Jag jobbar själv där & vi säljer ett så kallat ammningste som är mkt populärt men komer inte ihåg i huvudet hur mkt te respektive vatten man ska ta.

Men skicka iväg ett mail på adressen: kontakt@minimundus.se

Hoppas jag var lite till hjälp iaf..

Kramar

(¯`°?.¸ ♥ Melissa 050115 & Nova 070625 ♥ ¸.?°´¯)
  • Mephala the ranger

Jag har läst att man ska koka upp 2 dl vatten och 1 tsk kummin. Sen ger man 2 tsk i vällingen...fast jag brukar bara ge 1 tsk, det räcker för min lilla. Funkar faktiskt ganska bra och hon blir lugnare i magen.

• Bulten

Detta recept körde jag på och det funkade:
    1 liter vatten som kokas upp. Häll i 2 tsk kummin, 2 tsk fänkål, 2 tsk anis och låt dra i 10 min. Sen hade jag det i en kanna som jag drack ur under dagen. Godast om det är ljumet, men funkar bra som kallt också. BVC tipsade oss om att ge barnet 1 tsk på kvällen innan nattning.
    Lycka till! (Det tar ett par dagar innan nån skillnad märks.)

• HaltaLotta

Jag har precis gjort det teet idag Följde receptet som Bulten beskrev o i kväll har lillan inte kinkat nånting alls Vet inte om det är tack vare teet men det borde va så iaf.... Väl värt att prova! Är ju inget "farligt" i det så att säga.... om det nu inte skulle hjälpa....

• Penno

Tack för era svar. Nu blir det till att dricka detta te både för mig o lilleman får en liten sked han också!

Svar på tråden Angående te mot magknip