Kudde i spjälsäng?
Har sett att vissa har kudde i spjälsängen och andra inte. Vi har fått sängkläder. Därav en liten dunkudde som blir ganska platt...
Bör man ha eller inte ha kudde i spjälsängen?
Har sett att vissa har kudde i spjälsängen och andra inte. Vi har fått sängkläder. Därav en liten dunkudde som blir ganska platt...
Bör man ha eller inte ha kudde i spjälsängen?
jag hade bara ett tomt kuddfodral första tiden.
Jag hade kudde.. Men det var en jätte stor kude som hon låg på... Hade den som "madrass"
Låg på den då jag ammade så bar jag in henne till sin säng med kudde och allt och lade ner henne så på så vis slapp hon lägga sej i en kall säng och eventuellt vakna pga det.
Men en platt kudde gör inte så mycket.
Men ska de ha kudde så ska den gå ner under axlarna eller om den är platt då så inte huvudet lyfts upp så mycket
Vi hade en liten platt kudden från början, men hon trillade som alltid av kudden.
Så efter ett tag fick hon en stor kudde, fast dock väldigt platt!
Har för mig att iaf första halvåret ska man inte ha kudde eller en väldigt platt en... Vet inte varför, bara hört det.
Nu rekommenderar bvc att man använder en kudde från början för att minska risken för platt bakhuvud.
Vi hade en kudde till vår son, en som är anpassad för bebisar.
Vi köpte en av märket "Rätt Start".
har med undrat, nu för tiden ser men mer o mer som har kuddar i sängar o vagnar, hade bara kuddfodral till dottern för två år sedan, men nu när vi köpte nytt bädd sätt till den kommande bebisen så e de ju kuddfodral med...
Jag började använd kudde till min son nån vecka efter födsel. en från ikea. den är rek fårn 1 år men han ligger med övre delen av kroppen på de
i början började han få platt huvud men så fick han kudde och ingen platthuvud har han nu.
tycker oxå det är rätt meningslöst med en platt kudde. deras huvud blir platt ändå liksom.
sant... men de kan inte va farligt på någe sett för nacke o så med kudde då?