• Nanna 55

Kan ni tycka till om gardiner?

Jag hatar gardiner eftersom jag aldrig kan hitta något jag tycker om. Nu flyttar vi snart till ett hus med ett stort v- rum som har 4 stora fönster som går i ett "v", alltså i ena hörnet av rummet. Vi har målat väggar i en vit färg, svagt brutet mot grått. Möblerna går i högblanktsvitt, en antracitgrå soffa, roströd lurvig matta...

Och nu till gardinerna, vad tycker ni om dessa som på bilden? Jag gillar upphängningen men är lite osäker... det blir nog gardinlöst, suck.

www.mininredning.se/view.php&show=tag&search=vardagsrum&part=&sort=created

• Svar på tråden Kan ni tycka till om gardiner?
  • Mandi74

Vitt är ju alltid snyggt, men sen vet jag inte om jag gillar att hänga för ett helt fönster.

• Nanna 55

nej, inte ett helt fönster, man kan väl dra i gardinerna åt sidorna?

Mandi74 skrev 2007-10-09 23:05:33 följande:
    Vitt är ju alltid snyggt, men sen vet jag inte om jag gillar att hänga för ett helt fönster.
  • Mandi74
    Nanna 55 skrev 2007-10-09 23:06:52 följande:
    nej, inte ett helt fönster, man kan väl dra i gardinerna åt sidorna?
    Ja det kan man säkert, tycker det är synd att täcka för ett helt fönster.

Men gardinerna var snygga och funkar med allt.
  • AmandaPitkänen

jo det var ju snygga gardiner! Tycker det är jättefint med vita gardiner, för även om man nu skulle vilja täcka för mycket fönster (för insyn tex) så släpper det in ganska mycket ljus ändå

• kickistina

Usch! så tråkiga gardiner!intetsägande!Våga satsa på färg,till vintern,på sommmaren kan man väl ha vitt!

AmandaPitkänen skrev 2007-10-10 08:23:44 följande:
    jo det var ju snygga gardiner! Tycker det är jättefint med vita gardiner, för även om man nu skulle vilja täcka för mycket fönster (för insyn tex) så släpper det in ganska mycket ljus ändå
  • Tramsbyttan

Tycker detsamma.. varför inte mörkbruna i något tyngre material?
    Vitt är snyggt men tråkigt.

• SeTa

Jag kan inte se länken, men eftersom jag är för färg så tror jag att vita gardiner blir lite trist. Det behövs en färgklick i vardagen!

• SeTa

Nu kunde jag se länken, och det såg inte så kul ut..

• Duckan74

Jag gillar vita gardiner och röstar för dessa.

• AnneSophie

Usch, tyckte gardinerna var fula som attan.
    Med tanke på beskrivningen av ert rum (och emd tanke på att fönstren är stora) så tycker jag att ni ska ha väldigt enkla raka gardiner i rostrött linne eller inga gardiner alls (vilket kan vara snyggt men funkar inte överallt).

Utåtriktad Planläggande Konkret Tänkare
  • semawa

Jag håller med dej. Det är jättesvårt att hitta gardiner. Jag har letat överallt i två år men har fortfarande inga gardiner... Jag hade iofs liknande vita gardiner som din länk visar ett tag men de åkte ned. Jag kände mig inte nöjd och när de kom ned var jag ganska lättad.

• Nanna 55

Buahhaaa... vad ska jag ha då? Rummet är stort, blir det för kalt utan? Fönstrena är vackra, stora med spröjs, men det blir väldigt ljust. Säg inte panelgardiner, det fixar jag inte, inte heller tjocka, tunga. Vad återstår?

• AnnaGBG
    Nanna 55 skrev 2007-10-11 09:13:34 följande:
    Buahhaaa... vad ska jag ha då? Rummet är stort, blir det för kalt utan? Fönstrena är vackra, stora med spröjs, men det blir väldigt ljust. Säg inte panelgardiner, det fixar jag inte, inte heller tjocka, tunga. Vad återstår?
    Sådana som ser ut som rullgardiner...? Fast de är snygga, Finns ju halvgenomskinliga eller alla möjliga färger.
  • kickistina

Trådgardiner då?Där kan du välja färg eller sätta ihop flera färger,de är jätte snygga,de släpper in ljus och ändå ser det ombonat ut...
    Nanna 55 skrev 2007-10-11 09:13:34 följande:

• Yrslan

Hatade också panelgardiner, tills jag slutligen köpte det till köket för de var de enda jag hade råd med. Nu älskar jag panelgardiner, på Dollar store får du 2st för 50kr... Då har man råd att byta ofta. Annars skulle jag satsa på ett vackert tyg i härlig färg, Jotex har sidenliknande gardiner som är snygga billiga och i olika sorters längder....

Svar på tråden Kan ni tycka till om gardiner?