• miss Y

Vad serveras bäst till cevapcici?

Nyfiken på vad ni brukar ha till dessa biffar?
    Har hört att dessa biffar ska vara goda och tänkte göra det lätt för mig genom att köpa en färdig kryddpåse, men vad bör jag servera till? Ge gärna ett gott sås-recept om ni har ngt!

Kan påpeka att pita-bröd går bort, då min mage är lite för känslig för vitt bröd.

• Svar på tråden Vad serveras bäst till cevapcici?
  • Jess75

Ris grönsallad och en god tzatziki

• jezzi79

Klyftpotatis, aioli och ajvar, mums!!

• DenDär

Brukar lägga dom i pitabröd tillsammans med sallad, rödlök, gräddfil och ajvar..... supergott!!

Lånar tråden lite, har någon ett gott recept? Jag är lat o köper alltid en färdig påse som man blandar i köttfärsen. Den är riktigt god men det finns säkert ännu godare.

• Jiie

Brukar göra hemmagjorda klyftpotatis o pepparsås till det!

Lilleman - Alexander/Felix/Filip/Max - Bäst Före 13/12
  • 061104

Kokt potatis brukar jag ha till, tråkigt kanske men ack så gott!

• miss Y

oj, vilka spridda skurar det var! nu blir jag ju ännu mer förvirrad.

• Ceca

När man beställer det på restaurang nere på balkan så serveras det med hackad gul lök och lite pommes frites. Sen brukar vi beställa till extra pommes och en sallad på tomater, gurka, gul lök, blanda i olja och vinäger, och sen ska det rejält med feta som täcks på salladen.

Attans vad gott..

• mosterYster

Ajvar, gräddfil och hackad lök. Sen är det väl fritt val mellan ris och någon sorts potatis, men pommes eller klyftpotatis är godast tycker jag. Pappa (serb) äter med kokt potatis.  

• mosterYster
    DenDär skrev 2007-10-10 08:02:34 följande:
    Brukar lägga dom i pitabröd tillsammans med sallad, rödlök, gräddfil och ajvar..... supergott!!Lånar tråden lite, har någon ett gott recept? Jag är lat o köper alltid en färdig påse som man blandar i köttfärsen. Den är riktigt god men det finns säkert ännu godare.
    ta lamm- eller nötfärs eller blanda, krydda med pressad vitlök, svartpeppar, spiskummin, koriader, fint hackad chili och lite paprikapulver. Forma till avlånga köttbullar och låt vila en stund. Pensla med olja och stek/grilla.
  • mosterYster

man kan ta sambal i stället för chilifrukt och så glömde jag att man ska ha i riven lök också...

• Maggis

Vi äter med aioli och pommes frites eller klyftpotatis och sallad med vinägerdressing till (och med lite pumpafröolja i). Men är jag själv så föredrar jag att äta dem med pita, gräddfil och hackad gul lök till.

Jag gör egna på blandfärs, vitlök, vatten, paprikapulver, salt & peppar. Så otroligt gott att grilla på sommaren.Räcka ut tungan

//Maggis
  • cleopatra2

Min svärmor gör dom ofta (hon är yougoslavisk/ungersk) och servera det alltid med sött tomatsås.massor av potatismos,vitt hembakad bröd och inlagda gurkor,vitlökspaprika etc etc,

• cleopatra2

Men,egentligen ska man äta dom med massor av rått lök (min kille äter det också på det sättet) med potatismos ,vitt bröd och utan sås.

• Tyler Durden

ska du köpa kryddpåse köp då fant, häll i mer lökpulver och sodavatten istället för vatten så blir de saftigare.
    miss Y skrev 2007-10-10 07:55:23 följande:

Nyfiken på vad ni brukar ha till dessa biffar?Har hört att dessa biffar ska vara goda och tänkte göra det lätt för mig genom att köpa en färdig kryddpåse, men vad bör jag servera till? Ge gärna ett gott sås-recept om ni har ngt! Kan påpeka att pita-bröd går bort, då min mage är lite för känslig för vitt bröd.
  • Tyler Durden

vill du ha den stark så försök att få tag på Erös Pista (ungersk) mycket godare än sambal, och blanda den med ajvar.

mosterYster skrev 2007-10-10 10:56:20 följande:
    man kan ta sambal i stället för chilifrukt och så glömde jag att man ska ha i riven lök också...
    [/citat]

Tyler Durden skrev 2007-10-10 11:58:24 följande:
    [citat]
    rå lök, och en nypa vegeta och en kall öl
Svar på tråden Vad serveras bäst till cevapcici?