• CSAJ

Precis läst klart....Katerina Janouch roman "DOTTER ÖNSKAS"

Superbra bok...men herregud vad besatt hon var i boken......sjukt att veta att det även kan vara så i verkligheten.....

Rekk verkligen;)

♥ (¯`°?.¸ ♥ Mina Älskade Barn ♥¸.?°´¯) ♥
  • Svar på tråden Precis läst klart....Katerina Janouch roman "DOTTER ÖNSKAS"
  • Marie IE B

Håller med ! Har kommit halvvägs i boken och kan också rekommendera den.
    I adoptionsvärlden är det tabubelagt att skriva i sin ansökan att man önskar ett visst kön även om den möjligheten finns hos flera länder. Denna bok tycker jag visar att även bio-föräldrar kan bära på en stark längtan efter ett visst kön. En mening i boken har fastnat hos mig där en mamma till två pojkar säger att hon så starkt önskade sig en flicka, inte ISTÄLLET FÖR sina pojkar utan OCKSÅ.

Ser fram emot att läsa om vad det är hon hittar i sin mors dagböcker

• Moomin

Jag har inte läst boken men jag har länge tänkt göra det. Jag är nog en av dem som känner oerhört starkt att jag vill ha en dotter. Jag vet inte riktigt varför.

Jag har en fantastisk son som jag inte skulle byta ut för allt världen. Men jag ville att han skulle vara en tjej innan jag fick reda på att det var just han som var i magen. NU är jag gravid igen och önskar mig återigen en tjej. Kanske knäppt men så är det....

Skriver man om en synål är det genast någon enögd jävel som känner sig träffad...
  • oxytocin

Janouch är en stor favorit! Inte läst boken än. Är det en självbiografi?

• Moomin
    oxytocin skrev 2007-10-10 16:30:43 följande:
    Janouch är en stor favorit! Inte läst boken än. Är det en självbiografi?
    Ja mer eller mindre...hon har ju ett gäng söner (5?) och önskade sig länge en dotter...vilket hon fick till slut. Men den handlar vad jag vet oxå om denna lite tabubelagda längtan generellt.
    Skriver man om en synål är det genast någon enögd jävel som känner sig träffad...
  • oxytocin
    Moomin skrev 2007-10-10 16:37:49 följande:
    Ja mer eller mindre...hon har ju ett gäng söner (5?) och önskade sig länge en dotter...vilket hon fick till slut. Men den handlar vad jag vet oxå om denna lite tabubelagda längtan generellt.
    Har för mig att hon har fem barn totalt, varav fyra av dem är söner. Den sista, Ingrid heter hon väl, blev en flicka. Ska klicka hem den nästa gång jag besöker Adlibris!
  • Moomin
    oxytocin skrev 2007-10-10 16:39:01 följande:
    Har för mig att hon har fem barn totalt, varav fyra av dem är söner. Den sista, Ingrid heter hon väl, blev en flicka. Ska klicka hem den nästa gång jag besöker Adlibris!
    Ja, just det så är det...mindes bara att det var ett gäng söner och sen en liten tjej...
  • kjempejente

Jag har läst boken och jag har lyssnat på henne när hon marknadsfört den.
    Intressant ämne som är väldigt taubelagt. Bra att frågan luftas lite.

Svar på tråden Precis läst klart....Katerina Janouch roman "DOTTER ÖNSKAS"