• Mamma Emma

NäsFrida

Vår tös på 3 1/2 v är hur snuvig som helst, blev nog smittad av mellantösen, direkt då vi kom hem från BB. Nu börjar nästäppan ge med sig, men då är hon desto snorigare...
    Ni som har erfarenhet av nässugen NäsFrida; vad tycker ni? Är det nåt ni rekommenderar?
    Hört att en del inte fått den att funka, att det krävs fler händer än man har, eftersom barnet sällan vill ligga still och snällt få nåt i näsan....

• Svar på tråden NäsFrida
  • sep mamma

Den är så underbar har använt den varenda gång sonen har varit förkyld.

• Stanna

Vi använder den också rätt mycket. Skulle inte vilja vara utan den!

• trollmor 69

jag har använt mej av näsfrida och det har fungerat bra! Man behöver ju inte stoppa in den så långt i näsan så att det känns obehagligt för den lille.Man kan linda in den llille i en filt så är det lättare att suga rent utan att behöva bråka allt för mycket med dom små händerna och då håller sej huvudet oxå still:) det var faktiskt bvc som tipsade om det och det går hur smidigt som helst:)

• lia76

Använder man en sådan så ska man inte använda för ofta för man retar slemhinnorna i näsan.

Nu har min prinsessa fyllt 1 år (23/9)
  • TheStar

Tyckte den var rätt värdelös faktiskt. Man måste suga hårt som bara den och ändå får man inte bort särskilt mycket. Både jag och maken har försökt, men numera undviker vi den och försöker få kotten att ligga på mage i stället, så snoret liksom rinner ut av sig själv... ;)

• 2bmamma
    TheStar skrev 2007-10-10 14:09:17 följande:
    Tyckte den var rätt värdelös faktiskt. Man måste suga hårt som bara den och ändå får man inte bort särskilt mycket. Både jag och maken har försökt, men numera undviker vi den och försöker få kotten att ligga på mage i stället, så snoret liksom rinner ut av sig själv... ;)
    om snoret är torrt eller så så ska man droppa i ngr droppar kosaltlösning en stund innan man använder fridan så att snoret har lösts upp lite.
  • Karpet

Den har inte funkat alls på min dotter. Hon blir helt vild så fort någon närmar sig hennes näsa, så jag har inte lyckats ens en gång att använda den. Resultatet blir bara att hon gråter så mycket att näsan fylls med nytt snor.

• tilda81

2bmman: tänkte precis skriva de jag med använd saltlösningen först då funkar det alltid,ibland kommer kråkorna fram en bit av sig själv då! den är verkligen jätte bra.

• Mamma Emma

Tack för alla tips!

Har nu beställt en (bor på vischan, o den sku komma imorgon eller fredag, och det är fortare än jag kommer mig iväg till stan...). Tills dess fortsätter jag låta lillan sova på sida och mage. Platt på rygg funkar inte, annat än ute i vagnen, och det förstår man ju...
    Trollmor 69: Bra tips med filten!

Svar på tråden NäsFrida