• Nötkaka

Parkett från Byggmax? Hur är det?

Vi skall lägga in parkett i vårt hus, ca 80 kvm. Har hittat ett fint på Tarkett men det kostar 430 kr. På Byggmax kan man hitta parkett för 260 så det är ju en stor prisskillnad. ´Vi har inte bestämt oss om det är värt att lägga mer och få precis det man vill ha eller om man skall nöja sig med ett vanligt trestavigt ekgolv.

Hur som helst så undrar jag hur KVALITETEN är på parketten från byggmax?
    Är det lätt att lägga (klickgolv?), hur ser det ut efter ett tag?

Har ni parkett från byggmax så får ni gärna berätta om det är kvalité trots det låga priset

• Svar på tråden Parkett från Byggmax? Hur är det?
  • pluppiz

Vi har köpt mycket golv från byggmax, de billigare golven är kanske lite sämre i kvalitet vad vet jag??
    Men om man tar lite dyrare på bm så tycker jag att de är jäötte bra.. Sen ä'r det syuper enkelt att lägga =) och de blir kanon snyggt =)
    lycka till

• Vallivetu

Vi tog lackad ask, tror det kostade 300-400kvm. Det var fullständigt omöjligt att lägga! Vi hade en händig man som gjorde det åt oss, han har lagt x antal kvm golv innan och han höll på att få spel på skiten. Men det ligger snyggt på plats nu iallafall. Så, eh, snyggt är det bara man slipper lägga det själv

• Kika77

Vi funderar på att lägga ett 14mm parkett i ask (lackat men det är ju matt så att det ser inte blankt ut) från Byggmax. Mina föräldrar har lagt det i sitt vardagsrum- jättesnyggt. Superlätt att lägga- fort gick det (pappa gjorde det själv). Tåligt verkar det också vara. Mina två små killar har tappat och kört ett antal små hårda bilar på golvet och inget syns.
    Vi överväger nu att lägga det i hela huset- 145kvm.
    Det jag däremot är lite orolig över är vad händer med färgen med tiden... vilken färg kommer det att bli på golvet sen???

• Vallivetu

måste varit något fel på våra paket då

• Beatrize74
    Vallivetu skrev 2007-10-10 14:48:33 följande:
    måste varit något fel på våra paket då
    Ja, så kan det ha varit. Maken lade golv för allra första gången med detta och han lade hela golvet på mindre än en dag.
  • Nötkaka

Oh det låter ju jättebra!
    Har också en blivande treåring så det måste tåla en massa bobbycaråkning etc.

Skall försöka ta mig dit en dag och kolla vad det är man skall ha.
    Ask är ju ljust och fint men ibland kan jag tycka att det ser "dött" ut.  Ni som har valt ask, är det några skiftningar i trät?

• Kika77

Haha, vad konstigt det kan vara vi väljer nog ask just för att vi tycker att eken ser för intetsägande ut (ek ser man ju överallt och i alla hyresrätter så det känns så standard...) Asken hade så mycket mer liv och och färgskiftningar- massor med olika färger men ändå ett ljust golv. Är som sagt lite rädd bara för att det ska bli gult med åren.

• Kika77

Vallivetu: Det golvet som vi tittade på kan inte varit det som ni har för det vi tittade på kostade 239kr kvm tror jag.

• 78Misan

Vi Har inte lagt parkett men laminat o byggmax laminat är helt ok den fär dryga 100 lappen kvm. har hållt kanon bra. Vi har en hund på 60 kg så kan inte ha parkett (blir så mycket repor).

Svar på tråden Parkett från Byggmax? Hur är det?