Känns som hon utnyttjar mig!
Jag har en kompis som jag umgåtts med i ca 2 år. Vi har haft våra problem till o från och varit nära på att bryta kontakten en gång pga ett missförstånd men det löste sig... om det nu var ett missförstånd... det har jag börjat tvivla på nu.
Till nuvarande problemet. För ca en månad sedan bröt hon upp med sin sambo eftersom hon träffade en ny kille och hon valde att flytta ut samma dag trots att hon inte hade ordnat boende. Hon bodde då hos en annan vän ett tag, sedan flyttade hon hem till sin mamma, flyttade sen tillbaka till vännen och bodde sedan hos sin nya kille. Men det tog slut ganska fort och hon frågade då mig om hon kunde bo hos oss ett tag. Jag sa Nej.. har nämligen en ganska stor familj och vi bor trångt som det är (5 pers o en hund i en 3:a). Dagen efter hon frågade mig hittade hon iaf en egen bostad men verkade dra ut på kontraktskrivandet... hon flyttade in hos den andra vännen igen... en natt hade hon ingenstans att sova och frågade mig om hon fick sova här och jag sa Ja... eftersom jag ville vara snäll o ställa upp för en vän, men det skulle jag inte gjort för nu bor hon här trots att jag aldrig sagt att det var ok o stanna längre än en natt. Hon äter vår mat, dricker vår dricka, sover i vår säng, sitter vid datorn hela dagarna, lägger kläder här och där, igår hittade jag ett par svettiga trosor mitt på badrumsgolvet. Hon hjälper inte till med något, diskar inte ens sin egna tallrik eller kaffekopp. Hon klampar in och tar för sig och erbjuder sig inte att ställa upp med något över huvudtaget. Hon kunde köpt en liter mjölk eller vad som helst för att visa sin tacksamhet men inte ens det. Saken är den att hon nu har skrivit kontrakt på sin nya bostad och får flytta in precis när hon vill... men hon skyller på att hon inte har tid. Känns som jag blir väldigt utnyttjad just nu och jag är för jävla snäll som inte kan säga ifrån och det är ett problem för mig. Men nu är jag så jälva trött på detta... Igår sa jag till henne, nu har du ju en bostad du ka bo i... då skyllde hon på att det är så mycket just nu. Vad ska jag göra för att få henne o flytta ut. Hon verkar inte förstå och jag är för jävla mesig/snäll för att säga till på skarpen. Hon vet så väl att det är ett av mina problem och nu känns det som hon utnyttjar just den egenskapen hos mig. Jag behöver hjälp!!! Ska jag ta i på skarpen och riskera vår vänskap... som kanske egentligen inte ens är någon vänskap... jag har börjat tvivla!