Ni med 3åringar som haft halsfluss, hur märkte ni det? tog läkaren odling?
min son har klagat på ont i munnen/halsen i 8 dagar nu. de senaste 4 dagarna har vart värst, han gråter, kan inte sova har lite feber ibland som går upp och ner (högst 38,7grader) vill inte äta vill inte dricka. lite snuvig och hostig. vad hade era barn för symptom när de hade halsfluss?
vi var hos läkaren idag men sonen krånglade jätte mycket och lät inte doktorn ta prov i halsen (jag krävde det då sonen ätit så mycket penicilin i sitt liv) vill inte att han ska äta i onödan (doktorn trodde det var halsfluss först då han är jätte röd i halsen gomen och halsmandlarna)
provet de tog som man får svar på snabbt, visade på inga streptocoker, samt crpn visade 10 så han verkar inte ha en infektion.
men trots detta vill han inte äta, dricka osv.
vad kan han ha för något??
när ni var inne med ert barn för halsfluss, tog läkaren prover? hur kom de fram till att det var halsfluss?
de tog en odling nu för säkerhets skull, svaret kommer på fredag. han sa att eftersom att min son inte var samarbetsvillig så kan snabbprovet vara missvisande om det kommer saliv på den, vilket det troligen kom.
är det farligt att gå runt med halsfluss så länge om min son nu har det iallafall och får behandling först på fredag?
ursäkta att det blev så långt!:)