Förlossningsbrev
Nu sitter jag här och försöker att formulera ett förlossningsbrev men skallen är totalt tom på mig. kan ni ge mig tips på hur ett brev ska se ut och vad man bör ha med i det.
tack på förhand
Nu sitter jag här och försöker att formulera ett förlossningsbrev men skallen är totalt tom på mig. kan ni ge mig tips på hur ett brev ska se ut och vad man bör ha med i det.
tack på förhand
Jag skrev vilka smärtstillande metoder jag kunde tänka mig i första hand och sen alternativ.
Förklarade ochså hur jag helst ville stå/ligga när jag skulle föda fram bebisen.
Sen kan man ju lägga till hurvida om man har rädsla för att spricka och att man får gärna bedöva med spray om man skulle behöva sys.
Och kanske hur man vill att de hjälper pappa o visa hur man vill bli masserad eller dyl.
Skriv enkelt och uppstapplat så blir det lätast för de att ögna igenom det snabbt
Jag och barnmorskan tyckte det var toppen med detta brev...skrev in det i journalen om det.
Lycka till !!
Kotten03
Tack så mycket för svaret
Varsågod !!
Jag skrev att jag ville bli tryggt omhändertagen och att dem skulle komma med förslag på smärtstillande(helst inte eda). Skrev att jag är extremt sjukhusrädd och mest rädd för att bli sydd. (fick lustgas under tiden, även om det var få stygn).
Födde första barnet med akupunktur, lustgas, varma dynor om magen(hjälpte faktiskt). Stod och rörde mig mkt under öppningsskedet vilket var jättebra för att förlossningen skulle gå framåt. Det viktigaste är att komma ihåg att andas under förlossningen. Alltså, inte hålla andan när det gör ont under värkarna.Lycka till!
Glömde skriva att jag upplevde båda mina förlossningar som väldigt positiva trots smärtan. Otrolig känsla att jobba så hårt, tillsammans med sin kropp för att föda sitt barn. Tyckte det var fantastiskt att liksom känna hur kroppen arbetade. Bara att hänga på så gott man kan. kommer att gå finfint!