• Flutterby

Vad kostar en potta?

Skulle köpa en potta till sonen i dag, men i "sta'n" där vi handlar finns inget vidare utbud och jag tyckte de var så dyra! Har kollat lite på nätet, men vill veta om någon FL:are kan tipsa om en prisvärd, bra potta?

• Svar på tråden Vad kostar en potta?
  • Lorelei

Oj, babybjörns enklare modeller kostar väl runt 150 kr tror jag på babyland. Sen finns det ju "ickemärkes"... vi köpte en på överskottsbolaget att ha i sommarstugan och den kostade typ 50 kr tror jag

• Flissi

Jag köpte en Babybjörn med ryggstöd, & min dotter har aldrig ens suttit på den. Så den blev ju dyr.
    Jag hade köpt en billig enkel först för att kolla om barnet är intresserad av att sitta på den överhuvudtaget.

• Flutterby

Ja, jag skulle vilja hitta en "icke-märkes", för de jag hittade var "designerpottor", som kostade några hundralappar! Onödigt dyrt anser jag.

• Flutterby

Ja, verkligen! Men var hittar man en billig potta då? Tradera handlar jag ganska ofta på, men det känns inte fräscht att köpa en begagnad potta!

Flissi skrev 2007-10-10 15:25:02 följande:
    Jag köpte en Babybjörn med ryggstöd, & min dotter har aldrig ens suttit på den. Så den blev ju dyr. Jag hade köpt en billig enkel först för att kolla om barnet är intresserad av att sitta på den överhuvudtaget.
  • Emilio13

jag köpte min på ikea.. den kostade typ 15 spänn :)

• Flutterby

Va?! Är det sant? Jag trodde inte IKEA hade pottor!

Emilio13 skrev 2007-10-10 15:27:30 följande:
    jag köpte min på ikea.. den kostade typ 15 spänn :)
  • Emeliee

Jag köpte på Babyproffsen för 109:-. När jag körde hem så körde jag inom ÖoB och där hade de en för 19.,50:- så det varierar ju...kan man lugnt säga!

♥ Milton ♥ 061205
  • Aros

Köpte våran på ÖB för 19 kr. Den har ryggstöd och "flärp" där framme precis som en babybjörn. Suveränt pris. Speciellt som sonen bara gått på den en handfull gånger, han föredrar toaletten. Köpte även en billig toaring på Coop för 39 kr mot babybjörns som kostade 200 kr mer. Fungerar perfekt.

• Lorelei

det kanske var 19 kr den kostade på öb då *asg* Vilken koll jag har!

• Flissi

Haha..nä en begagnad potta hade inte jag heller köpt!
    Hoppas min lilla kommer sitta på våran iallfall en enda gång!!!!  
    Funderade på att sälja den på tradera, men tror inte nån köper den även om den är oanvänd. (hur sjutton ska man veta att det är sant)

• Flutterby

Nu har jag köpt en potta på ÖoB, den kostade mycket riktigt 19.50:- sonen är förtjust och har provsuttit. Jag tycker dock att den verkar ganska grund, men de ska kanske se ut så?

Svar på tråden Vad kostar en potta?