• mamma Susanne

Hjälp men flygbiljettsbokning!!

Jag har försökt hitta info på SAS hemsida...men hittar inget som gör att jag får hjälp.

Ska boka ett flyg från Skellefteå till Arlanda, den 1:a november.
    Jag flyger ju på ungdom, så jag har valt det, datum och avresa/hemresa.
    På den tiden som jag VILL/MÅSTE åka för att hinna dit jag ska, så är det bara ett streck där priset ska stå. Jag kolladen vuxenbiljett på samma avgång osv, där gick det boka.
    Vad betyder det där strecket?

Sen såska min lilla dotter följa med....
    Regler för ungdomsbiljett: Barn under 2 år kan inte vara medföljande på ungdomsbiljetter.

Har en kompis som åkte på ungdomsbiljett och hennes son kunde då åka med.
    Jag förstår ju att jag måste göra en slags bokning för min dotter med...men vad menas med den där regeln? Måste jag åka som vuxen eller vad?

Hoppas någon kan hjälpa mig eller något.
    Tack på förhand!

• Svar på tråden Hjälp men flygbiljettsbokning!!
  • Kakan83

Ring å boka istället. Så får du reda på om du kan åka på ungdom med barn, har för mig att man inte får det.

Oliver ab imo pectore
  • mamma Susanne

Jag får försöka imorgon.
    Tycker de är konstigt att en del kan de...
    Jag tycker ju att jag har ju rätt att åka på ungdom fast jag har barn också...eller har man inte de ? :/
    Sen, konstigt att de går boka vuxenbiljett på den avgången men inte ungdom :(

• Kakan83

Men är det inte så att man inte kan åka ungdom på alla resor? Låter ju löjligt, men dom har ju en del löjliga regler.

Oliver ab imo pectore
  • sweetpea

Antalet ungdomsplatser är begränsat, så det är säkert redan fullt på det flyg du valt. Eftersom du ändå inte får boka medföljande barn på den biljetten (antingen har de ändrat reglerna sedan din kompis åkte, eller så har du missförstått henne) så får du nog boka en vuxenbiljett om du vill åka med just det flyget.

• mamma Susanne

jag vet att de är säkert att min kompis flög på ungdomsbiljett med sonen....har inte missförstått henne. de åkte nu i slutet av september.
    de värka ju som att ungdomsbiljetterna just på den avgången (en torsdag kl: 06.20) är slut....konstigt tycker jag...är väl inte så många ungdomar som flyger då....eller...

men jag borde väl kunna åka på ungdom själv, sen boka en spädbarnsbiljett eller vad man ska kalla de till min dotter? eller måste jag vara över 25 för att göra de?...är trotts allt 20 så jag tycker inte jag ska behöva betala vuxenbiljett...

• sweetpea

Nej, som jag uppfattar det måste du boka vuxenbiljett om du vill ha med din dotter. Ring SAS om du är osäker, men jag tycker att instruktionerna på hemsidan är tydliga.

Jag vet inte om ungdomsbiljetterna är slut på den avgången, men om det är en annars populär avgång som de fyller med fullt betalade vuxna (om det t.ex. är många affärsmän som flyger) så har de kanske inga ungdomsbiljetter just då. Vad vet jag.

• sommartorpet

Kl 6 på morgonen, då är det ju "karriärflyget". Det har säkert aldrig funnit några ungdomsbiljetter till det flyget, det har nog med passagerare ändå.

• mamma Susanne

vad löjligt!
    jag tycker iaf att man ska kunna åka på ungdoms fast man har barn själv.
    kompisen gjorde ju det....konstigt...men får nog ringa imorgon....övertala sambon kanske....han ska ju vara hemma å jobba så.
    ska bara ner över dagen, se min bror få medalj för sin insats i kosovo....inte varje dag man får se de...

Svar på tråden Hjälp men flygbiljettsbokning!!