Vad räknas som feber?
Någon som kan det här med feber och barn? Vad räknas som feber hos en treåring? Är 37.5 på kvällen feber? Jag är så osäker. Barn har väl lite högre kroppstemperatur än oss vuxna?!
Någon som kan det här med feber och barn? Vad räknas som feber hos en treåring? Är 37.5 på kvällen feber? Jag är så osäker. Barn har väl lite högre kroppstemperatur än oss vuxna?!
Skulle inte stirra mig blind på själva temperaturen - det är allmäntillståndet som är det väsentliga.
Vi har aldrig tagit febern på dottern (snart 5 år)...
37,5 är inte feber, barn kan lätt få upp till 38 utan att det är något större fel. Men har barnet förhöjd temperatur bör man vara uppmärksam och kanske ta det lite lugnare. Som ovanstående skrivit, allmäntillståndet är viktigare att gå på än tempraturen.
Det beror väl på vad barnet har för temp i vanliga fall. Vår dotter ligger alltid runt 36,5 grader i vanliga fall.
Här är en till som struntar i att ta tempen, allmäntillståndet är viktigare att fokusera på och ett barn med lågt allmäntillstånd behöver inte alvedon utan ett mörkare svalt rum att få sova och vila i.
Jag tittar på det almänna.. Men över 38 säger bvc här iallafall... Då kan man börja misstänka feber
Ta reda på barnets vanliga temp och som jag ser någon skrivit räknas 38 som först feber...
Min dotter är väldigt låg temp så när hon får 37.6 kan jag märka redan då att han ej mår riktigt ok men hon brukar först vid 38.5 gå i däck...
feber är bra för barna man skall inte proppa i dem massa alvedon
38.0 och över är feber. 37.8-37.9 räknas barnet som subfebril alltså förhöjd temperatur sen spelar det ingen roll om barnet har 37.0 i vanliga fall 37.5 är ändå inte feber i läkarens värld. Temperaturen kan gå upp mot 38 grader på kvällen utan att det för den skull har med någon infektion att göra utan bara att dom varit i rörelse. Ta tempen direkt på morgonen för att få en tillförlitligt temp.