• skuttmilf

Hur får man bort märken efter klisterlappar?

Har köpt ett kylskåp i rostfritt stål. På sidan satt en klisterlapp som jag rev bort men nu är det ett fult märke med gammalt klister kvar. Har testat med diskmedel men funkar inte. Hur får jag bort klistret utan att repa skåpet?

• Svar på tråden Hur får man bort märken efter klisterlappar?
  • underbara jag

tro det eller ej men suddi funkar till det mesta.

• Puss och Kram

Lampolja, det tog vi bort allt med på cervera...

• minasöner

Blöt upp det med vatten på en papperstuss, så går det nog att få bort sedan

(¯`°?.¸ ღ♥Mamma till världens underbaraste William ♥ღ ¸.?°´¯)
  • gintonic77

Olja av något slag brukar funka till det mesta, ja inte att tvätta håret i kanske ;o)

• pattisza

våtservetter funkar på det mesta, kanske även till detta.

• vänat

Nej men gör hår inpackning av olivolja funkar alldesutmärkt.

• underbara jag

tro mig TS, vet att suddi funkar.

vi hade massa silikonfläckar som gick bort med suddi

• mimmi 1

T-röd rekommenderar dom där man köper kyl o frys.... jag hade problem med klistermärken på bänkskivorna åxå...fixade det med T-röd.... det löser upp.... sedan torkar man av med typ diskmedel på en våt trasa.. aceton o liknande ska man nog vara försiktig med, eftersom det kan förstöra ytan...

• SVejsan

mimmi 1 skrev 2007-10-10 19:59:41 följande:

T-röd rekommenderar dom där man köper kyl o frys.... jag hade problem med klistermärken på bänkskivorna åxå...fixade det med T-röd.... det löser upp.... sedan torkar man av med typ diskmedel på en våt trasa.. aceton o liknande ska man nog vara försiktig med, eftersom det kan förstöra ytan...
    Eftersom vi inte exakt vet om de har någon speciell anti-fingerprint-behandling så skulle jag inte använda något surt eller aggresivt lösningsmedel , därför går aceton,t-sprit-bensin osv bort!! Står det att det är OK i bruksanvisningen så "Fine" men inte annars...

Använd matolja och gnugga med något som inte repar... Kör sedan normalt diskmedel i omgångar...

Underbara jag: Vad är suddi... (menar du radergummi, suddgummi eller? , vissa radergummin har slipmedel i sig som innebär repor...?)
  • Söta Nasse

bauhaus säljer en flaska med klistermärkesborttagare. Den fungerar väldigt bra. Har jag använt en hel del sedan jag köpte den. Luktar däremot ganska mycket, men det är det värt.

♥♣ ♥ Vill du komma in på min sida - Hojta till! ♥♣♥
  • underbara jag
    SVejsan skrev 2007-10-11 08:29:20 följande:
    mimmi 1 skrev 2007-10-10 19:59:41 följande: Eftersom vi inte exakt vet om de har någon speciell anti-fingerprint-behandling så skulle jag inte använda något surt eller aggresivt lösningsmedel , därför går aceton,t-sprit-bensin osv bort!! Står det att det är OK i bruksanvisningen så "Fine" men inte annars...Använd matolja och gnugga med något som inte repar... Kör sedan normalt diskmedel i omgångar...Underbara jag: Vad är suddi... (menar du radergummi, suddgummi eller? , vissa radergummin har slipmedel i sig som innebär repor...?)
    menar ett vanligt suddigummi som du suddar blyerts med
  • papayan

Medicinsk bensin, finns att köpa på typ Coop. Ser ut som en acetonflaska. Funkar super att få bort klister efter tejp och klistermärken!!

• Maomao

Att värma med en tändare funkar oxå, det smålter limmet på baksidan.. Låter knäppt, jag vet.. Men det funkar på vanliga prislappar lärde jag mig när jag jobbade i porslinsaffär.
    o inga sotfläckar blir det heller.

• Sten och ljus

jag brukar värma med hårtorken på stället där klister lappen suttit och sedan bara dra med fingret över så försvinner klistret snabbt och lätt.

• Pussgurkis

Vim/ Yes/ Jif eller liknande på en fuktig disktrasa gör susen!

• Puss och Kram

Inte vim/jif... det repar...

Svar på tråden Hur får man bort märken efter klisterlappar?