röd runt analen, vad kan det vara?
min son är röd och irriterad runt analen. vad kan det vara?ser ut som sår
min son är röd och irriterad runt analen. vad kan det vara?ser ut som sår
smörj med bepathen eller inotyol, smörj ett tjockt lager...
tack. men vad kan det vara?
Allergisk mot blöjorna eller någon tvål kanske?
bytte till pampers idag.första gången vi använder blöjorna. hmm
Vet inte om det kan ha med papmers att göra så fort..?? Vet att många haft problem med röda skärtar utav pampers... Varför har du bytt blöjor då?
Om de bajsar ofta kan det vara bajset som irriterar.
Annat som kan irritera är otäcka tvättlappar som innehåller kemikalier, stark tvål, mineralolja.
Inotyol är bra om det bajsas ofta, den är så seg att den blir som en skyddande hinna och huden kan läka under utan att bajset kommer emot. Är det något annat skulle jag inte ta Inotyol, den är mest som skydd.
Mina barn blev röda och irriterade av pampers...
finns nåt som vi kallar "bränn-bajs" det är när de är sura i magen, då är det som att bajset bränner sår i rumpan och man måste torka omgående när de bajsat, vilket lätt kan missas, eftersom detta bajs oftast inte luktar som vanligt.
om det är sår redan så är det bästa att tvätta med apotekets olivolja (inte vatten) och låta lite olja vara kvar på huden.
sluta med pampers (alla mina barn har fått utslag av dem, fast mer röda prickar på skinkorna inte något i analen)
det är kanske så att han inte blev riktigt ren efter förra blöjbytet och det har legat och bränt sår i rumpan??
Använde Pampers förut men bytte då han fick röda utslag,har hört Pampersblöjorna innehåller lotion.Helt onödigt om du frågar mig.Lotion är beroendeframkallande för huden,och behöver bara användas vid behov.Hoppas utslagen försvinner!
Kan vara också vara svamp
Hej. Jag har använt weledas zinkpasta vid varje blöjbyte sedan hon föddes o hon har aldrig varit röd eller irriterad, fast jag alltid har använt panpers. weledas produkter innehåller inga konserveringsmedel eller annat skit.. den är super bra .
Om hon har bajsat tar jag sällan med tvättlappar utan jag tvättar av rumpan under kranen. Sedan smörjer jag in lite weleda-zinkpasta lite överallt där nere kissar hon så tar jag med en tvättlapp som jag blöter själv. Jag gillar inte dom tvättlappar so man kan köpa, men dom är bra när man har bråttom eller inte är hemma. Men som sagt prova weledas zinkpasta, dän är lite dyrare en andra zinksalvor men den är dryg. Lycka till