Ett vackert kök
Alltså , vad är ett vackert kök för er ?
Vi är i kök bytar tagen och letar massor med tips och ideér ... på färger ... golv ... belysning ja det mesta ; )
Så som sagt ert drömkök hur ser det ut ? =)
Alltså , vad är ett vackert kök för er ?
Vi är i kök bytar tagen och letar massor med tips och ideér ... på färger ... golv ... belysning ja det mesta ; )
Så som sagt ert drömkök hur ser det ut ? =)
Jag gilla ljusa kök. Men även färgstarka o med mörk träbänkskiva till.
Jag tycker det är fint med vitt ... gärna handtagslöst och lite frostade skåp också ... eller hur man ska säga. Sen köks öar , det ska vi ha : ) Men gillar lika mycket svart egentligen. Men känns som att ljust är med tidlöst eller vad man ska säga
Tycker förövrigt att det verkar knepigt med allt man ska bestämma om ... känns som man bara vill anlita HTH till att göra jobbet, men då blir det vell tokdyrt
Jamen gå till HTH och låt dem rita ett förslag och kolla vad det kostar!
Det gör dom kostnadsfritt alltså ? =)
Finns det något som är " gratis " nuförtiden. Men visst även om det kostar en slant kan de va värt det. Men vi ska ju slå ut en vägg med ; ) ... det kanske ska göras innan ! : D
När vi bytte förra året valde vi mellan IKEA och HTH, satt länge och väl och ritade i Ikeas skitprogram som hela tiden låste sig och kom på nya buggar... tröttnade till slut och besökte ett HTH där vi fick hjälp. Det var aldrig tal om någon kostnad för att de skulle ta fram ett förslag, jag frågade oxå om hur det blev om vi sen inte valde dem men de tog inget betalt. I slutändan blev det ändå HTH och det är jag jätteglad för!
Det låter kanon.
Ikea har vell köks kvällar någon gång i veckan eller är det månaden : S vet inte men får spana lite där. Men hth har vi ruggigt nära där vi bor så det är ju smidigt. Och ta fram ett förslag / ritning kanske är på sin plats då : )
Men sambons pappa vill ju klura massa själv, känns inte som jag har någe att säga till om sist lät det " behöver ju inte kosta så mycket" och nej det behöver det kanske inte, men jag vill heller inte göra på något vis som jag inte gillar bara för att det är billigare. Alltså jag vill ha det som jag vill ha det helt enkelt ; )
Precis så!! Jag ville inte heller "snåla" och ta nåt som jag var nöjd med, jag ville vara så där riktigt nöjd!
HTH stommarna kommer färdigmonterade till skillnad från IKEAs platta paket!
Vi rev oxå en vägg och öppnade upp mot vardagsrummet. Visst är det svårt med allt som ska väljas, man vill ju att det ska bli så himla bra oxå så man måste ju tänka till ordentligt! Vi valde (till slut) ekluckor (ek kvadrat tror jag de kallades), gråmelerad laminatbänkskiva, vitt kakel. Sen har vi ekparkett och för att inte få känslan av tokmycket ek valde vi aluminiumfärgade socklar. Det var jättesvårt att veta hur det skulle bli men det blev riktigt bra!
Åhh, det finns ett så himla fint kök på www.mininredning.se, ett jättevitt kök med en pelar i mitten som de skrivit "skorsten" på GRYMT!!!