• Anonym

Flatslöss

hej!
    jag undrar hur flatlöss sprids.. om jag fått löss betyder det att min sambo varit "i kontakt" med någon annan...?
    tja, jag behöver kanske inte säga er, ni förstår nog.. :(

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-10 20:15:58:
    Flatlöss ska det givetvis vara..

• Svar på tråden Flatslöss
  • Anonym

Vet att flatlöss bl a kan sprida sig via solarier... så han behöver inte ha varit otrogen men risken finns ju ändock där.

• Anonym

ja det har jag läst. men jag har ju inte solat.. och så använder vi kondom, men löss kan väl spridas för det..

• Anonym (suss)
    Anonym skrev 2007-10-10 20:24:41 följande:
    ja det har jag läst. men jag har ju inte solat.. och så använder vi kondom, men löss kan väl spridas för det..
    Har din sambo också flatlöss?
  • Anonym

vet inte.. det kliar på mig iaf..

• Anonym (Hmm)

ser du några svarta prickar då???

• Anonym (suss)

Kopierat från Sjukvårdsrådgivningen.se:

Om man misstänker att man har fått flatlöss så går det ibland att upptäcka löss eller ägg med blotta ögat. Äggen ser ut som pyttesmå droppar och sitter fastklistrade på hårstrånas nedre del. Ibland kan man se lössen och äggen lättare om man använder ett förstoringsglas.

• smurfisar

En knasig fråga? Försvinner de om man rakar sig?

#man måste försöka för att lyckas#
  • Anonym

vill också veta om de försvinner om man rakar sig?

• Anonym (Hmm)

har inte en aning.... men testa vet jag...

• Anonym

Jag tror att man måste behandla sig med kräm mot flatlöss - att enbart rakaa sig hjälper nog inte. Min kompis fick flatlöss av en kille, bda två gick till läkare och fick en kräm att behandla sig med. Tycker att du ska kontakta sjukvårdsupplysningen. Flatlöss smittar genom sexuella kontakter, solarium, bastubänkar etc. Usch vad trist för dig, men det finns hjälp!

Svar på tråden Flatslöss