• Jonna79

För liten text i word

När jag skriver i word blir texten så himla liten. Storlek 12 som väl ska vara en normal storlek blir så litet att man knappt kan se. Mellarummen mellan raderna blir stort så det verkar det vara rätt storlek på. därför blir det knäppt om man tar en stor storlek också. Är det nån inställning man kan ändra på?

• Svar på tråden För liten text i word
  • Marcupilami

Blir det litet att läsa på skärmen? Då ändrar du förstoringsgraden i %.

dator heter det. datOR...
  • Ipomea

Menar du som förinställning? Antar att du vet hur man byter teckenstorlek i dokumentet..

• Jonna79

Ja, alltså det blir litet även fast jag har storlek 12 eller 14, även på utskriften. det är inte teckenstolek utan nån förinställning....visst borde väl 12 vara 12, samma för alla? Jag provade att mejla ett dokument till jobbet och skriva ut det där men det blev ändå litet.

• Ipomea

Du måste markera texten som du ska ändra..
    Och det går att ändra förinställningen om man vill ha det till 12 i stället för 10 på en gång du börjar ett nytt dok.

• Jonna79

2003

Men det är för litet ändå. 10 är för litet för att vara 10. 12 för litet för att vara 12. 26 är för litet för att vara 26. Man ser det tydligt eftersom radavstånden blir i rätt storlek, dvs för stora i förhållande till texten.

• inze

Använder du nåt vanligt teckensnitt eller kan det vara ett som blir så litet jämfört med andra.

Men du ser ju ganska bra när du väljer typsnitt hur stora de är jämfört med varandra.

• Marcupilami

Låter mysko...

dator heter det. datOR...
  • Ipomea

Det låter mysko! Kolla det som inze säger.. Använd annars Times eller Arial som ju är dom vanligaste..

• Jonna79

Ja jag använder de vanliga, det är inte det som är felet, tyvärr

Svar på tråden För liten text i word