• Flizan30

Tappat klacken på mina nya stövlar!

Jag har köpt ett par nya dyra finstövlar och var ute i helgen. Vet att man skall klacka om dem men trodde att det skulle funka att använda dem en gång. Men när jag kom hem på kvällen s ser jag att ena klacken har lossnat. Alltså har jag gått på själva "skon". Det är lite uppfnasat nedtill. Tänkte gå till skomakaren snarast men grämer mig över att de kanske är helt förstörda nu. Tror ni att det gÅr att fixa? Så värdelöst tycker jag att klackarna skall trilla av efter någon timmes använding..

• Svar på tråden Tappat klacken på mina nya stövlar!
  • Irre

En duktig skomakare brukar kunna fixa det. Om det nu inte har blivit alltför nött.

• Flizan30

Hoppas på det då.. Stövlarna var ju dyra så det känns extra trist.Jag skall försöka att ta mig dit efter jobbet.

• LuMa

Förlåt om jag blir lite OT men varför ska man klacka om ett par dyra stövlar det första man gör?

• Flizan30

Tycker ocks att det är helt sjukt. Tydligen s är den första klacken dålig plast.Men oftast brukar man ju kunna gå med skorna ett tag ändå innan dem slits ned. Vissa bara nägra få ggr.Men jag har aldrig varit med om att klacken lossnat helt första gången. Lite otur också kanske? men klacken som skomakaren sätter på är ju ordentlig.

• AmandaPitkänen

Men det kan ju inte stämma? Förlåt, men får jag fråga vart du har köpt skorna? För köper du "riktiga" dyra skor ska du inte behöva klacka om, men köper du skor på tex din sko eller sko punkten så är klackarna oftast av dålig plast och bör klackas om.

• Tina83

du måste varit rejält på lyset om du inte märkt att du gått på själva skon ;-D

reklamera direkt!

• Flizan30

Jättedyra var dem kanske inte..1000:- på Scorett. men det var ju riktiga skinnstövlar..Jag var hos skomakaren idag och han sade att det skulle gå att laga(får dem imorgon. Jag får hoppas det..Men han tog bort den andra klacken framför mig när jag frågade om vad det var för material på originalklacken. Den bara gled ur lätt som en plätt när han tog bort den. han sade att den första klacken är supermjuk och lossnar så fort du fastnar i en gatsten eller liknande. jag skall definitivt byta klack nu innna jag använder nya skor i framtiden
    Tina 83:okej jag hade faktiskt druckit.men jag är inte säker på att jag hade märkt det om jag var helnykter heller. Det lossar ju bara ngon millimeter klack

• Shadilly

Jag tycker absolut du ska reklamera det, så dåliga skor ska inte säljas som förstasortering.

• Flizan30

Shadilly: Om skorna ser fina ut imorgon behåller jag dem. Eg borde jag kanske reklamera dem men vet hur svårt det är med scorett. Försäljarna där brukar ju upplysa när man köper skor att man skall klacka om dem. Kommer dock inte ihåg om dem gjorde det denna gången. men jag älskar dessa stövlar och tror inte att dem finns kvar i min strl. MEN om dem mot förmodan ser hemska ut imorgon kanske jag gör ett försök.

• Cavatine

Om du reklamerar dem kanske butiken står för kostnaden hos skomakaren? Kan kanske vara värt det?

• Shadilly
    Flizan30 skrev 2007-10-11 21:51:37 följande:
    Shadilly: Om skorna ser fina ut imorgon behåller jag dem. Eg borde jag kanske reklamera dem men vet hur svårt det är med scorett. Försäljarna där brukar ju upplysa när man köper skor att man skall klacka om dem. Kommer dock inte ihåg om dem gjorde det denna gången. men jag älskar dessa stövlar och tror inte att dem finns kvar i min strl. MEN om dem mot förmodan ser hemska ut imorgon kanske jag gör ett försök.
    Du behöver ju inte låta köpet gå tillbaka, bara kräva att de står för omklackningen.

Om de skulle krångla är det ju bara större anledning att gå vidare till ARN, då säljer de ju skräp med FLIT
  • Flizan30

Shadilly: ja håller med dig.Kna maninte använda skorna en endaste gång utan att tappa klacken så borde det upplyas eller stå med stora bokstäver på skorna:Obs får ej användas innnan omklackning

• Shadilly
    Flizan30 skrev 2007-10-11 22:07:04 följande:
    Shadilly: ja håller med dig.Kna maninte använda skorna en endaste gång utan att tappa klacken så borde det upplyas eller stå med stora bokstäver på skorna:Obs får ej användas innnan omklackning
    Eller: Bäres runt halsen som utsmyckning Ej avsedd för utvärtes bruk, kanske *fnissar*
  • Tina83
    Flizan30 skrev 2007-10-11 21:51:37 följande:
    jag trodde du hade en klack på flera cm
Svar på tråden Tappat klacken på mina nya stövlar!