• AnnaGBG

Är tredje graviditeten/förlossningen VÄRST!?

Jag väntar vårt tredje barn och har fått höra några ggr att tredje förlossningen är värre än de andra två? ( Folk är ju så jävla välvilliga med info när man är gravid... )

Hur var det för er?

• Svar på tråden Är tredje graviditeten/förlossningen VÄRST!?
  • FruGustavsson

hänger här o kollar lite, har två är sugen på en till..

• acinna

Min tredje förlossning var den snabbaste och lättaste : )
    Lycka till!!

• TheSunset

Hänger oxå på...har 2....planerar en 3a...

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) Hampus 990910 & Julia 061101 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Vombell

Hmmm för mig var faktiskt tredje förlossningen värst MEN det berodde enbart på att jag blev igångsatt när jag var helt omogen och förlossningen tog 3 dagar.
    Däremot var min fjärde graviditet värst hittills (bär på nummer fem nu och hoppas att det blir lättare)

• TheSunset
    acinna skrev 2007-10-11 09:02:54 följande:
    Min tredje förlossning var den snabbaste och lättaste : )Lycka till!!
    Hoppas det inte blir så här..
    Första barnet tog 7½ timme
    OCh andra tog 3 timmar och 40 min...
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) Hampus 990910 & Julia 061101 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Du Är Värdefull

Här var den tredje förlossningen absolut lättast och bäst på alla sätt och vis. Lycka till!

• AnnaGBG

Acinna och Fridfull - Då väljer jag att ENDAST lyssna på Er!

• MammaP

Min tredje förlossning var snabbst dittills och lättast. Jag tror varje förlossning är unik men det naturliga borde vara att ju fler förlossningar desto lättare ut. Det stämmer för mig, 12 tim, 8 tim, 4 tim, 3 tim. Väntar nu mitt 5:e barn och kommer att ha väskan packad!

• FruGustavsson

men jag födde tvåan med akutsnitt, så då skulle en ev trea ändå bara vara den andra riktiga förlossningen? så jag borde klara mig från den där värsta?

• AnnaGBG
    MammaP skrev 2007-10-11 09:16:46 följande:
    Min tredje förlossning var snabbst dittills och lättast. Jag tror varje förlossning är unik men det naturliga borde vara att ju fler förlossningar desto lättare ut. Det stämmer för mig, 12 tim, 8 tim, 4 tim, 3 tim. Väntar nu mitt 5:e barn och kommer att ha väskan packad!
    Ja, visst borde det logiskt sett gå lättare och lättare...? Min andra förlossning tog lite längre tid än den första ( för vattnet gick aldrig ) men den gjorde inte alls lika ont, så på något sätt borde man ju "tjäna" på att man redan gjort det ett par gånger tidigare...?
  • AnnaGBG
    FruGustavsson skrev 2007-10-11 09:18:00 följande:
    men jag födde tvåan med akutsnitt, så då skulle en ev trea ändå bara vara den andra riktiga förlossningen? så jag borde klara mig från den där värsta?
  • LB1978

Jag väntar tredje barnet och har BF om 3 dagar
    Jag har haft den lättaste graviditeten någonsin denna gång, helt underbart att vara gravid tycker jag.....Det tyckte jag inte men dem två tidigare graviditeterna.
    Jag gick upp 25 resp. 22 kg med mina barn och med denna har jag endast gått upp 12...
    Har mått fantastiskt hela tiden......
    Nu väntas jag föda på söndag men jag räknar med övertid
    Men jag ska återkomma i tråden när jag fött klart och berätta...................

• Chrizty

Alla mina tre förlossningar var lika hemska:

Ingen bedövning
    Snabb
    Trodde jag skulle dö

• AnnaGBG
    Chrizty skrev 2007-10-13 20:41:16 följande:
    Alla mina tre förlossningar var lika hemska:Ingen bedövningSnabbTrodde jag skulle dö
    Låter bra, då vet jag att jag kan vänta mig samma som av de andra två
  • Myzzan

Tredje förlossningen gick fortast och var lätt också.

• Chrizty
    AnnaGBG skrev 2007-10-13 20:42:48 följande:
    Låter bra, då vet jag att jag kan vänta mig samma som av de andra två
  • Sterna

Har aldrig hört att 3an ska vara värst men däremot lurigast.
    Att man länge går omkring och "tror" att det är på g men det bara är flaskalarm och när det väl sätter fart så går det utan bara farten.

Väntar själv trean om ca 3 veckor så vi får väl se om det stämmer.

Första barnet gick på 9.5 timme från första känning.
    Andra barnet lurades i 1,5 vecka innan allt gick på 2,5 timme.
    Trean - tja, som sagt, vi får se... :P

• susidus75

Ska ha trean om tre veckor....
    Jag väljer att lyssna på er som fått "lättare" förlossningar. Har också hört att 3:an ska vara lurig. Min börjar luras redan nu.
    Min man blir nervös varje kväll när jag sitter och pustar i soffan :) Det är ju lite extra kul att pusta lite intensivare för att retas med honom!

• Lullan73

Väntar oxå nr 3! Denna graviditet har helt klart vart den tyngsta pga blödning, sammandragningar och foglossning*blääh*. MEN resonerar som så att de 2 tidigare var himmelska, liite måste jag ju få igen! Har valt att resonera på samma sätt ang förlossningen. De 2 tidigare var heemska och NU kommer det att bli "lätt som en plätt" !
    Väljer att baara lyssna på er som fått lättare förlossningar, så det så!

• Marelb

Intressant läsning... Svärmor säger att hennes tredje var värst men henne ska man ju inte lyssna på! Hon gick över och blev igångsatt.
    Jag har "bara" två barn än så länge men vill ha en till. Jag tror nog att man kan räkna med att det går ungefär som de tidigare men lite fortare. Om man nu inte blir igångsatt för det verkar ju förändra läget endel. Det skulle jag nog vara lite skraj för eftersom jag har gått över fler dagar efter varje graviditet.
    Lycka till! Jag tror nog att det kommer att gå bra. Det brukar väl gå fortare och lättare så det är väl det man får tro på!

Svar på tråden Är tredje graviditeten/förlossningen VÄRST!?