• Kollibrin

Ångrar vi oss om vi byter från villa till radhus? Hur mkt leker era barn i trädgården?

Har ett jätte mysigt hus, men känner att det ligger lite fel. Utanför stan och vi saknar cykelavstånd till vänner, familj, fritid. Kanske blir det radhus mer centralt. Men då förlorar vi vår fina trädgård och mitt växthus. Hur mycket är era barn ute i trädgården och busar? Och ni som har radhus med liten gräsplätt, trivs ni gott?

• Svar på tråden Ångrar vi oss om vi byter från villa till radhus? Hur mkt leker era barn i trädgården?
  • pluppiz

Du vet väl hur mycket dina barn är ute och busar i trädgården??
    Mina är ute och leker mest varje dag skulle själv aldrig byta från villa till radhus, men jag bor ju i skogen också =)

• Annamaja

Hej jag bor i radhus och bor endast 10 minuter till centrum. Men det är dyrt att bo i radhus. Och gräsplätten används inte av så mycket lek för den är lite för liten. Och det är inte alltid så roligt att sitta där ute på altan då man har grannar över allt. Enda fördelen är att man har ganska nära till allt, och barnen har kompisarna nära. Men jag skulle vilja köpa hus i stället för att bo i detta radhus.

• Bonanza

Vi bor i radhus och använder trädgården rätt lite eftersom den är såliten. Man kan inte spela boll, springa runt eller så. På sommaren får vi dock plats med en pool, det är härligt. Jag skulle inte byta villa mot radhus faktiskt!

Underbara älskade...
  • Cordeliae

Vi bor i radhus men har gavelradhus och det tycker jag är perfekt. Dessutom har vi ett stort grönområde brevid där det leks och spelas spel.

Jag tycker eg inte att det går att råda utan varje radhus är olika.

Lycka till!

• sigge79

Hej!
    Vi har själva funderat på att flytta från radhus till villa men ångrat oss. vi tycker att det är perfekt. kanske lite liten gräsplätt men vi har nära till lekpark. Dessutom är det mindre att renovera på när man bor i radhus=mer tid för barnen.

• Brunnsbo

det viktigaste är inte om det är radhus eller villa eller lägenhet bara man trivs. kan ha hur stor trädgård som helst - har ju ingen större betydelse. vi flyttade från lägenhet till hus 3 mil bort men trivdes inte fastän området va kanon. så det va bara att packa ner alla saker igen och flytta. som tur va var vi överens och så orkade alla kompisar ställa upp. vi bodde på våran "paus" ort i 2 år och hann känna in oss.
    nu trivs alla kanon!

• Lalune2

Vi bor i parhus och trivs toppenbra! Vi har en liten trädgård med skog bakom och visst leker sonen i trädgården. Kanske inte lika mkt som han hade gjort om vi hade haft en stor trädgård, men vi får plats med en stor bilpool, liten sandlåda och han kan springa runt. Dessutom har vi en altan att sitta på.

På framsidan finns det också trädgård som man kan springa runt i. Så, summa summarum, jag tror att era barn kommer att ha mkt kul i trädgården i ett radhus och springa runt. Dessutom finns det väl lekplatser bredvid som ni också kan gå till antar jag.

Jag erkänner, jag är fast i Facebook-träsket!
  • Kollibrin

pluppiz skrev 2007-10-11 09:24:26 följande:

Du vet väl hur mycket dina barn är ute och busar i trädgården?? Mina är ute och leker mest varje dag skulle själv aldrig byta från villa till radhus, men jag bor ju i skogen också =)
    [/citat]

Min dotter ä bara 2 år än så länge, så jag funderade mer på hur mycket hon kommer vara i trädgården när hon blir äldre och är ute och leker själv. Trädgården till radhuset vi funderar på att kolla på är pytteliten.
    Brunnsbo skrev 2007-10-11 13:13:06 följande:
    det viktigaste är inte om det är radhus eller villa eller lägenhet bara man trivs. kan ha hur stor trädgård som helst - har ju ingen större betydelse. vi flyttade från lägenhet till hus 3 mil bort men trivdes inte fastän området va kanon. så det va bara att packa ner alla saker igen och flytta. som tur va var vi överens och så orkade alla kompisar ställa upp. vi bodde på våran "paus" ort i 2 år och hann känna in oss.nu trivs alla kanon!
    Flyttade ni till lägenhet igen? Har ni aldrig ångrat att ni lämnade ert hus? Känslan av att det ligger fel är inte rolig.
  • Kollibrin

Det här kom visst med i citatet, det var inte meningen...

Min dotter ä bara 2 år än så länge, så jag funderade mer på hur mycket hon kommer vara i trädgården när hon blir äldre och är ute och leker själv. Trädgården till radhuset vi funderar på att kolla på är pytteliten.

• Brunnsbo

nej vi flyttade till ett riktigt renovingsobjekt hus fr 1906 som ligger närmare alla våra kompisar och familjen. blev mycket dyrare men vi är mycket lyckligare.

• Brunnsbo

ska tilläggas att våran tomt är ungefär lika stor som en radhus tomt och vi använder den hela tiden. ganske skönt faktiskt att inte ha större tycker vi, även om vi älskar trädgård.

Svar på tråden Ångrar vi oss om vi byter från villa till radhus? Hur mkt leker era barn i trädgården?