• Suzisuze

Hur mår ni mammor i vecka 36?!

Hej alla ni blivande och vi som redan är mammor , som är gravida och väntar november bebisar!
    Undrar hur ni mår, om det är ngn som tror de ska få snart eller om ni är som jag , glömmer bort att bebis är nog på väg ut om bara några veckor!!
    Jag har ännu inga sammandragningar som är kännbara, med dottern hade jag det tidigt. Resten av kroppen känns OK faktiskt. Sova går si sådär, men ett glas Samarin före läggdags har fakriskt hjälpt. Har gårr upp 16 kilo och hoppas på att låta vågen stanna där omkring ha ha
    Är nu i vecka 35+1, SF mått 34,5 och lillkillen i magen verkar växa som han ska!
  • Svar på tråden Hur mår ni mammor i vecka 36?!
  • Nennegumman

Hej, hej! Jag är i vecka 34+3, har gått upp 13 kg, SF-mått 31 cm. För mig är det första barnet, men jag håller med om att man glömmer bort barnet i magen ibland! Man reser sig från en stol typ som man gjorde innan och så går det liksom segare och så kommer den där "ja, just det ja" tanken på en... =) Sover jättebra, som en klubbad hela nätterna. Jätteskönt! Ändå har jag nån liten känsla som säger att bebben kommer komma några dagar tidigt, men varför vet jag inte! =)

• Muffin9999999

Hej Hej!! Ja mår skit vissa stunder. Vill bara ha ut min älskade bebis nu. Allting e så mycke jobbigare. Man kan ju inte röra sig. nä ja ska inte gnälla, har ju turen att kunna vara gravid. Men gu va la längtar till bf. har gått upp hmmm måste räkna nu hmm från 54 till 79 ..25 kg

• Bella 81

Hej. Är i v 34+3 o har gått upp 7 kg SF-mått 30. Har vissa dagar som jag bara känner att nu får det vara bra. Har haft/har mycket sammandragningar o ett tryck neråt men jag tror ändå att jag kommer gå över tiden (även denna gång).
    Sova på nätterna har jag inget bekymmer med, sover som ett litet barnGlad

• myilem

Jag är i 35+2 Sf mått 32 och gått upp 11 kg
    Mår ganska bra men är så otroligt törstig hela tiden som resulterar i mååånga toabesök natt som dag. Får annars sova bra på nätterna och kännerr knappt av foglossning eller halsbränna längre. Jag är helt övertygad om att bebis kommer att komma flera dagar EFTER bf...

• Suzisuze

Känner igen det där med törst, jag dricker som en törstig hund... måste ha 3 liter vatten om dagen, äter INTE saltrik kost... eller mkt kaffe heller.
    Men har fått dille på isvatten, LokA o sånt.

• emilios mamma

Jag är i v 36

Har känt av sista dagarna hur extremt trött jag är, orkar ingenting kammar inte ens håret när jag ska lämna barnen på mornarna !!

Sen har rörligheten blivit begränsad väldigt mkt kan knappt ta mig upp ur sängen!

Min sambo sa i dag att han förstod vad jag menade med att på slutet är det värst, för så här gravidig som jag är nu har jag aldrig vart gråter, gnäller och sover heela tiden

Men åhh vad man börjar längta nu...Har ni packat BB väskan än ??

Underbara fina i magen och mina älskade på jorden
  • Hila 80

Hej hej, här e en till i v.36 och som väntar sitt 1:a barn. Jag mår jättebra, men har börjat längta riktigt mkt efter bebisen nu. Visst sover man lite sämre men det e helt ok ändå.

• Leia81

jag mår fint, trött bara o vill ha ut bebisen nu för de e knökigt o bökigt

• PID

Jag e oxå i v.36.

Har foglossning så rent fysiskt så har jag mått bättre ;) Men annars så mår jag bra.

Jag har börjat packa bb väskan. Jag har rest mycket o brukar bara slänga ner lite i väskan nån timme innan jag ska åka. Men denna gången är det inte så lätt! Har hållt på i flera dagar. Har köpt nya mjukiskläder till mig o pappan o allt ska ju tvättas först..känner mig lite löjlig ibland för att jag blivit så noga med allt. Kan tänka mig att jag inte kommer vara lika petig med nästa barn!

Har ni med er blöjor o bindor o sånt oxå?

• Lillsnuttan

Är i vecka 36. Mår inte så bra. Mina händer och fötter är fruktansvärt svällda. Hela kroppen är som en vattenballong. Har gått upp 27 kg... Inte så mycket sammandragningar faktiskt. Allt ser bra ut på kontrollerna. Bra blodtryck och hb-värde. Det mräks att bebben har det väldigt trångt nu.
    Psykiskt är jag som en tidsinställds bomb. Gråter jättelätt. Har legat på soffan och gråtit i 3 timmar (!!!) ikväll... Fruktansvärt känslig... Hoppas att det snart är över!!!!

Svar på tråden Hur mår ni mammor i vecka 36?!