missade att frankera.Får mottagaren betala nu?
Skickade ett tungt och stort brev igår och missade helt att sätta på frimärken på det. Måste mottagaren betala portot nu, och hur mycket då isåfall? Straffavgift?
*Bannar mig själv*
Skickade ett tungt och stort brev igår och missade helt att sätta på frimärken på det. Måste mottagaren betala portot nu, och hur mycket då isåfall? Straffavgift?
*Bannar mig själv*
Blir väl så att mottagaren får en avi från posten och vill mottagaren ha brevet så får han/hon vackert lösa ut det. Annars borde det komma tillbaka till dig, om du skrivit din adress som avsändare.
Ta kontakt med mottagaren och förklara läget och säga att du självklart kommer betala vad det kostar?
Det brukar tillkomma straffavgift också.
Det kommer till posten så får mottagaren betala för att hämta ut det.
Har hänt oss med och då var dte så iallfall var någon vecka sedan.
nyttigen:
Jo, jag vet. Grejen är bara att det var barnkläder jag skulle skänka till en tjej som har supertaskig ekonomi, och om hon måste lösa ut brevet så kan hon inte det eftersom hon inte har råd att ligga ute med pengarna, även om hon får igen dem av mig förståss.
Hon behövde sakerna i helgen redan.
Tänkte om nån visste om man får betala mycket i "straffavgift"?
Står det avsändare skickas det tillbaka till dig, eller så får du avin där du ska betala in porto + straff avgift. Står endast leverans adressen på kuveret så får dom en avi där dom får betala in porto + straff avgift. I bland så märker dom dock inte att det inte finns porto på brevet. Har själv råkat ut för det.
Jag tror att det beror på hur stort det är, jag fick från kommunen som hade glömt sätta på porto då blev straff avgiften 10kr +5,5kr för frimärket. Men det brukar ta tid om man glömmer frimärket. så hon lär nog inte ha det innan helgen. För man betalar in och sen skickar dom brevet. Det tog i alla fall lång tid för mig att få brevet