Har du varit på Sunwing Resort Makrigialos, Kreta?
Om du varit där ; Berätta allt om stället
Har egentligen bokat till Rhodos, men har funderingar på detta stället nu . Har tittat på byggnaden som heter Hera.
Om du varit där ; Berätta allt om stället
Har egentligen bokat till Rhodos, men har funderingar på detta stället nu . Har tittat på byggnaden som heter Hera.
Nej tyvärr!
Nej
nej det har jag inte, men jag har varit på det sunwing resortstället på rhodos! där var det iallafall underbart fint
Nä men jag har varit på sunwing resort på rhodos Där är fint, många delar är helt nybyggda, fina pooler o havet alldeles i närheten.
Min kompis har varit där o om du har små barn så vill jag bara varna för den låååånga transferen från flygplatsen.
Bara så du vet...
Bara på nån sån där "festkväll" och det var ju faktistk *ehum* 18 år sen nu. Så jag minns inte så mycket annat än att jag tyckte att huvudartisten var snygg. Däremot bodde vi i Ierapetra och jag bara älskade stranden av småsten. Fast det är ju så klart inte perfekt för småbarnsfamiljer. Har i alla fall för mig att det var långgrunt om man vill bada i havet. Tyckte jag då i alla fall, fast jag var ju så klart fullång också.
Ja. Eh. Men det är 16 år sen, och jag var tolv när jag var där. Men jag blev inte särskilt imponerad. Har varit mycket i Grekland sen dess och vill man se Grekland ska man inte bo på Sunwing. Om det är Sunwingkoncpetet man vill åt kan man åka vart som helst i världen. Tycker jag.
(Är överlag anti charter, men ska ändå själv iväg på en "all inclusive-sistaminuten-vecka" snart. Och då valde vi "konceptet" i första hand, platsen i andra)
Jag har varit där många gånger.För jag fick vänner där.
Det är mitt smultronställe.
Mycket väl värt transfern dit.
Det är inte på långa vägar så exploaterat där som på den norra kusten.
Det är lugnt och fridfullt.
Jag åker alltid dit,var jag än befinner mig på Kreta.
Mycket har hänt på 15 år..men det är speciellt för mig.
Det finns en strand som du kan bada naken på,eller helt ensam...
Strax ovanför där hotellen slutar,där finns en liten väg ner...mellan timjan och småsten...så kommer du till en liten privat strand.
Klippor utanför som skymmer
Sitia är en stad som ligger ett par mil bort.
Den är inte heller turistad.
Stranden Vai är vacker,också i närheten.
Men den är turistad.Den enda turistade delen av den sidan.(östra)
Ieapetra är den sydligaste stade i Europa.Där kan man odla bananer
Det finns en båttur till Kouffonisi.En ö utanför,med krukskärvor från antik ålder.
Diktigrottan ligger ovanför i bergen.
Zevs födelseplats.
Fins bergsbyar finns också.Med hantverk och gott grekiskt kaffe!
Jag var där för två år sen med en ettåring i barnvagn. Gud vad kuperat och vilken träningsvärk vi hade... Trappan upp från stranden ger mej fortfarande rysningar. Men vackert var det och välorganiserat som man gärna vill ha det när man reser med små barn. Fast transfern var jobbig.
Jag o sambon var där för 2år sen.Jag har ju aldrig varit så utvilad efter 1v sem...men VÄLDIGT lång transfer.Fastnade för restaurangen Zorba där dom var väldigt trevliga o roliga.Spexa o hade sig,annars rätt dött men mycket barnfam som gick o la sig tidigt.Skulle dock kunna tänka mig åka tillbaka nån gång...Personligen tycker jag Rhodos har lite mer att erbjuda...men som sagt alla är vi ute efter olika saker när vi åker
Var där på konferens. Fanns ju absolut ingenting mer än två barer, en pool och en strand. Skulle inte åka dit igen. Maken till tråkigt ställe får man leta efter.