• ann0rlunda

Blondin till brunett

Någon som har bra tips hur man färgar det bäst själv? Har hört att håret kan få en nyans av grönt..

• Svar på tråden Blondin till brunett
  • memle

Var försiktig med röda nyanser... Kan lätt bli lite rosaaktigt.
    Jag måste färga mitt hår ganska ofta eftersom jag är så ljus.. färgen bleks jättelätt.

Grönt har jag aldrig hört.. Bara tvärtom. Att om man blonderar sig så kan håret bli grönt när man badar i bassäng.

Lycka till!

• Rosie74

Jag är en blekt blondin som försökt få bruna slingor i mitt hår.
    Det har bara slutat med att jag har fått bleka tillbaka till ljust...
    Har provat olika nyanser av brunt, brunt med rött i...askblont...
    Av de bruna nyanserna blir mitt hår gröndassigt.
    Av de med lite rött i så blir det rosaaktigt.
    Så jag har gett upp tanken.
    Ska jag färga igen, så blir det hos frisör.

/Ros

• Im Fabulous
    Emelie88 skrev 2007-10-11 14:57:42 följande:
    Någon som har bra tips hur man färgar det bäst själv? Har hört att håret kan få en nyans av grönt..
    Färga håret med en rödaktig brun färg först, något ljusare än den färg du tänkt ha som mål. Vänta ett par dagar och färga sedan med "rätt" färg. Så slipper du gröngrått resultat.
  • Im Fabulous

.... Talar av erfarenhet.

• Ejz

Jag färgade brunt i fredags. var väldigt ljus(naturligt) innan. Jag gjorde detta hos frissan och dom gjorde en för pigmentering så håret blev rött innan dom färgade brunt. för hon sa att om man färgar brunt direkt blir håret gärna grönaktigt. Å det är ju inge snyggt. så jag skulle välja en bunfärg med röda nyanser i om jag var du.

• ann0rlunda

jaha okej :) tack allihop för tipsen.. men med andra ord är det bättre att gå till frissan. får nog bli så då. :) synd bara att det är så förbannat dyrt..

• Im Fabulous
    Emelie88 skrev 2007-10-11 15:26:40 följande:
    jaha okej :) tack allihop för tipsen.. men med andra ord är det bättre att gå till frissan. får nog bli så då. :) synd bara att det är så förbannat dyrt..
    Inte behöver du gå till frissan. Följ tipsen vi gett dig!
  • Ejz

mm så tänkte jag å. Tänkte att jag färgar hos frissan första gångne så färgar jag hemma sedan.

• SoFo89

Näe du kan färga det hemma, har ju fått massa bra tips här. Har själv gjort samma sak för ett par år sedan.
    Färga det först rött, ljusare än du tänkt dig, se till så att det verkligen är rött och inte åt det lila hållet för annars blir det lätt fel. Och sen färgar du det i en brunare nyans

• Chiculata

jag färgade hemma, det var i våras. jag valde pernilla wahlgrens färg, "macadamia" och det blev väldigt bra. inga gröna toner alls:)

the most important history is the history we're making today
  • ozzyfan
    Chiculata skrev 2007-10-11 21:50:42 följande:
    jag färgade hemma, det var i våras. jag valde pernilla wahlgrens färg, "macadamia" och det blev väldigt bra. inga gröna toner alls:)
    Chiculata! Var du också blonderad innan du färgade det mörkt? Går också i tankarna på att växla från blekt blondin till brun pangpingla. Vill gärna färga själv eftersom det blir så mkt billigare. Ska till frissan idag och klippa mig. Ska fråga lite om min frisör tror att jag skulle kunna färga själv med gott resultat (hans fru är en nära vän och han har hjälpt mig med bra hemmafärg innan...)
  • Chiculata
    ozzyfan skrev 2007-10-12 06:03:31 följande:
    Chiculata! Var du också blonderad innan du färgade det mörkt? Går också i tankarna på att växla från blekt blondin till brun pangpingla. Vill gärna färga själv eftersom det blir så mkt billigare. Ska till frissan idag och klippa mig. Ska fråga lite om min frisör tror att jag skulle kunna färga själv med gott resultat (hans fru är en nära vän och han har hjälpt mig med bra hemmafärg innan...)
    ja jag var blekt blondin och blev brunett men efter 2månader tröttnade jag så nu är jag blondin igen, trivs sååå mkt bättre med blont hår
  • Chiculata

kan tillägga att förut hade jag helblekt vilket jag inte tycker är så fint men nu har jag tunna blonda slingor i håret så det smälter in mer och det är mkt snyggare.

• Zeelita

sE till att du använder två paketer om du nu behöver det annars kan det faktiskt se lite grönbrunt ut. Jag använde den där stora paketen från loreal därdet finns slingor i med, för om jag inte gillade det mörka kunde jag ju alltid slinga upp det lite ljusare, det var den nyansen från eva longorias reklam.....det blev så otroligt fint! & fick en massa komplimanger, då gick jag från ljust ljust blont till den. Framåt våren när jag ville ha det lite ljusare igen blev resultatet av slingorna (i hela håret & olika styrkor) ungefär Jennifer anistons färg vilket jag tycket är jättefint

• loijsan
    Emelie88 skrev 2007-10-11 14:57:42 följande:
    Ta en brun färg med lite röda pigment i så motverkar du en brun färg med grön lyster.
Svar på tråden Blondin till brunett