• Froggis

Vilka klädmärken till en 13åring

Ska åka till usa nästa vecka. Och jag har en lillebror som är 13 och precis börjat bli tonåring. Har märkt att nu börjar märkes kläder bli viktig för honom.
    Täntke att då kan vi passa på o köpa några "coola" kläder till honom där. Men vad är coolt? vi bor 60 mil ifrån varandra så jag har inte så bra koll på vad han har på sig.
    Sist han var här hade han converse skor på sig o en tröja från Lyle& Scott som han sparat ihop till själv, just det märket är ju dock från england så det lär nog inte finnas i usa. Någon med barn i samma ålder som vet vad som är inne?!

• Svar på tråden Vilka klädmärken till en 13åring
  • Thats me

hej..

har en son på 14 nu i nov..

han gillar mrken som:

chesp monday
    nudie
    converse
    lacoste
    lee
    levis (stort i usa)
    tiger of sweden
    jl
    björn borg
    diesel

kommer inte på meer just nu -s-

lycka till

Jag glömmer aldrig ett ansikte, men i ditt fall kan jag vara beredd på att göra ett undantag..
  • Thats me

CHEAP MONDAY ska det stå -s-

Jag glömmer aldrig ett ansikte, men i ditt fall kan jag vara beredd på att göra ett undantag..
  • neoaliya

Skate märken är huuur stort som helst i USA, gillar han mera stilrena kläder eller ska det va lite coolt? Lacoste köper jag alltid när jag är i USA, jätte billigt om man jämför med här hemma. Skor och all typ av sportkläder är nästan pinsmat mkt billigare där. Har du möjlighet att ta dig till ett outlet kan du nästan shoppa ihjäl dig Det gör jag

• Froggis

Ja shoppa ihjäl mig tänkte jag göra Har själv tre barn som jag ska shoppa till för att inte tala om mig o maken.....

Ja frågan är vad han har för stil, jag menar den där Lyle tröjan kändes ju lite mer stilrent, fast sen är han ju ett stort green day fan o converse känns ju lite mer coolt eller?
    Ja jag kommer nog hitta på något till honom också. Men det är lite kul/bra att höra vilka märken som är inne i den åldern. Själv har man ju inte så bra koll på det.

• neoaliya
    Froggis skrev 2007-10-11 17:38:58 följande:
    Ja shoppa ihjäl mig tänkte jag göra Har själv tre barn som jag ska shoppa till för att inte tala om mig o maken.....Ja frågan är vad han har för stil, jag menar den där Lyle tröjan kändes ju lite mer stilrent, fast sen är han ju ett stort green day fan o converse känns ju lite mer coolt eller?Ja jag kommer nog hitta på något till honom också. Men det är lite kul/bra att höra vilka märken som är inne i den åldern. Själv har man ju inte så bra koll på det.
    Kul, du lär ju inte ha några problem att hitta nåt Vart i USA ska ni? Vi åker till Florida den 5 nov
  • Cocarola

Det som är billigt (särskilt på outlet) är naturligtvis inhemska märken. som Converse, Levi´s, Lee, Hilfiger (superprisvärda kallingar), Ralph Lauren (bra pikétröjor), Gant.  Alla dessa är ju märken som brukar gillas av tonårskillar. Timberland, kanske, kängorna är superbilliga där, men det beror på hans stil förstås.

Ett tips är att kolla av hans storlekar på skor och kläder, och kolla upp vilken storlek det blir i US, redan innan ni åker.

• Froggis

Tack för alla tipsen!

neoaliya
    Vi ska till Florida, först 8 dagar i Orlando o sen 6 dagar i fl lauderdale.

Messerschmidt
    Vad bra att du påminnde om att ta reda på storlekarna också.

Han fyller ju år i början på november också så vi tänkte köpa någon födelsedags present också. Sen är det väl bra att bunkra lite inför jul också!!!

Svar på tråden Vilka klädmärken till en 13åring