• Monis

Har du skrivit OPQ-test?

Jag ska skriva ett sånt om jag går vidare i rekryteringsprocessen till ett jobb o jag har aldrig skrivet ett sånt. Har hört att det är bra att ha i bakhuvudet vad man tror vilka egenskaper som passar bäst till tjänsten och att man inte ska ta så lång tid på sig. Vad säger ni andra? Hur lång tid tar det ung? Är det svårt?

• Svar på tråden Har du skrivit OPQ-test?
  • Ölandstok

Jag tycker det bästa när man ska göra personlighetstester (som OPQ) är att göra det snabbt å enkelt å inte fundera en massa på frågorna..

Man ska alltså inte sitta där å försöka gissa sig fram till vad man tror man ska svara för då kan det bli helt galet och det är ju inte så kul om man vill ha jobbet.

Jag har inte gjort OPQ just men två andra personlighetstester.. jag svarade som det passade in på mig och fick med det också en profil som var som jag.. =) rätt skrämmande å läsa efteråt men ganska skoj.. Det är väl det rådet, ta det som det kommer så kommer det gå bra.. Lycka till!

Å svårt tror jag inte det är.. mina test var urlätt å då var det mindre använda än OPQ så

Svar på tråden Har du skrivit OPQ-test?