Nån som köpt soffa på IKEA!!?
Hur tycker du kvaliten är??
Personligen så tycker jag att ikea har bättre kvalite på sina produkter nu än förr... men en soffa är ju en ganska dyr investering, är det värt det?
Hur tycker du kvaliten är??
Personligen så tycker jag att ikea har bättre kvalite på sina produkter nu än förr... men en soffa är ju en ganska dyr investering, är det värt det?
Vi köpte Fothult för 2500:- för kanske 3-4 år sedan och den är lika skön och fin som då den köptes. Tyget kan (enligt katalogen) inte tvättas, men jag damsuger den samt drar bort katthår med rotborste vilket håller den fin.
Hittills är vi alltså nöjda med hela soffan!
vi köpte tidigare i år en soffa från ikea. för drygt 6000. Är fortfarande i typ nyskick. Inget fel på deras soffor alls tycker jag
Vi har alldeles nyligen köpt en soffa på IKEA. Det blev en Kramfors tvåsits soffa med en schäslong. Kvalitén kan jag inte uttala mig så mycket om vi har bara haft den ett par veckor. Men den är superskön att sitta i och klädseln är avtagbar. Enkel att sätta ihop också är den.
kankse ska tilllägga att vi har helt avtagbar klädsel som som tvättas. enkelt och bra =)
Vi har köpt 2 soffor därifrån. En Tomelilla för 6 år sedan som fortfarande är jätteskön, tyget är blekt eftersom jag tvättat den MASSOR med ggr men vi har köpt nytt så det är ok.
För 2 år sedan köpte vi också en Eketorp (?) och den är också helt ok.
har köpt mysinge därifrån som gick på drygt 7000kr..en stoor hörnsoffa. Tycker den är snygg, och rymlig. men inte så hög i ryggen som jag skulle vilja ha. lite väl hård på sina ställen..
Tyget är brunt,och allt syns på den! Suck..vill ha ett grått tyg...men det finns inte kvar.
vi köpte tomelilla därifrån. en riktig skitsoffa. blir nedsutten snabbt. inte skönt att sitta eller ligga i. plus att kuddarna luktar skit. neh. aldrig mer tomelilla.
däremot är jag själv sugen på en ektorp nu.
Jag köpte en Eketorp soffa för ca 6 år sedan. Nu har ena armstödet "sjunkit ihop" trots att det är av hård kvalité. Det är dock pojken (6 år) som har den nu, så det kanske inte är så konstigt. Han är nog inte superrädd om den, om man säger så!
köpte en eketorp för 2 år sedan . är jättenöjd , vi har inte alls varit rädda om den. här bor det 3 busiga barn samt hund och katter, och den är inte något ner sutten och jag älskar att det är tvättbar klädsel
Jag köpte för 1 år sen en begagnad "Klippan". Familjen innan hade haft den i barnrummet några år, så den var fortfarande i fint skick. Nu börjar dock klädseln se lite blekt och sliten ut. Så förra gången vi var på IKEA så tittade vi på fyndavdelningen och hittade en helt ny men utgående klädsel till den för 49 kr. Det som är bra med IKEAs soffor är att de är lite standard, det finns många olika tyger till, matchande kuddar, du kan lätt få tag i "reservdelar" osv osv.. Har du en designersoffa som ingen annan har kan det ju vara svårare.
Vi köpte en Ektorp hörnsoffa 2002 (tror jag), jättebra skön soffa. Det bästa är att det är lätt att ta bort överdragen och tvätta när barnen har kladdat ;)
Lite synd bara att en dragkedja har gått sönder på ena hörn kudden.