• Heli77

GastroSan mot halsbränna - någon som har provat det?

Med mina andra graviditeter har jag mot slutet haft oerhörda problem med halsbränna. Så pass illa att jag har fått kramper i matstrupen - vilket faktiskt har varit värre än andra graviditetskomplikationer, som foglossningen osv. Fruktansvärt smärtsamt och obehagligt har det varit!

Än är jag inte så långt gången, att dessa problem till fullo har uppstått - men jag är inställd på att de kommer att komma så småningom.

Nu undrar jag om någon här har provat Gastrosan, mot halsbränna och sura uppstötningar? Hur har de funkat för er - och hade ni då stora problem med halsbränna?
    Är nyfiken på detta medel, efter att ha sett en annons om det i en graviditetstidning.
    Kan det vara något att prova?

Sigrid och Judith - mina vackra och underbara döttrar. Mamma älskar Er så!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-11 16:56:11:
    Här kan man få lite mer information om Gastrosan - för de som är intresserade:

www.helhetsdoktorn.nu/gastrosaninfo.htm
  • Svar på tråden GastroSan mot halsbränna - någon som har provat det?
  • Annamaja

Hej jag har samma problem som du har haft. Och jag tror att jag testat alla preparat som finns mot halsbränna utan att dom funkar. Jag har aldrig provat gastrosan, men har nu hittat en som heter novaluzid och den har funkat ganska bra. Men ska kolla upp den där gastrosan. Tack för tipset.

• Heli77
    Annamaja, Tror nog att jag också har provat det mesta - desperat som man har varit!
    För min del har Gaviscon (tablettform) fungerat bäst, men den är inte heller helt 100-procentig.

Ja, jag är också nyfiken på Gastrosan. Det är ett naturläkemedel och finns i hälsobutiker. Tydligen är det helt naturligt och går därför bra att använda under graviditet.
  • Annamaja

Gaviscon, tabletter och flytande form är spyr jag tyvärr av. Klarar inte av den Men ska nog kolla upp den där gastrosan. Ska på stan i morgon, så jag ska nog kolla på hälsokost butiken.

• Heli77

Jag försöker igen, för att se om någon eller några har erfarenheter att dela med sig av!

• Heli77

Ingen alls verkligen?

Svar på tråden GastroSan mot halsbränna - någon som har provat det?