• FOA

Protein i urinet... (har ej urinvags infektion)

Jag tycks alltid ha protein i urin (igar var det 4:e gangen) men alla odlningarna som gjorts ar negativa - blir tokig! Vad kan det bero pa?

• Svar på tråden Protein i urinet... (har ej urinvags infektion)
  • Birgitta2

Kollat njurarna? Albuminvärdet kan vara sänkt, och då har man protein i urinen. Har du märkt om dina fötter svullnat när de inte bör göra det? Eller fått påsar under ögonen?

• linhen

Men protein har väl inget med bakterier att göra? Det är ju vita blodkroppar....

• Julmust

...och vita blodkroppar är väl immunförsvarsceller - dvs de finns om man har bakterie eller annan infektion. Kan ju även vara exv virus.

• FOA

Jag mar for ovrigt bra och BM kan inte forsta varfor men tycker samtidigt att 'det ar inget att oroa sig for'.

• Idapida83

du kanske är i början av havandeskapsförgiftning...

• Nea75

protein är ju äggviteämnen, inte vita blodkroppar. Protein i urin kan bero på flytningar eller så kan det vara början till havandeskapsförgiftning... många vad jag hört har ofta lite spår av protein, vilket då oftast beror på flytningar..

Idapida83 skrev 2007-10-12 18:30:19 följande:
    du kanske är i början av havandeskapsförgiftning...
  • Carla82

Förstår inte heller varför din BM testat för uvi när det är protein i urinen. I slutet av grav är det vanligt med en del protein i urinen utan att det behöver betyda något. Men om det är förhöjda värden kan det tyda på början till havandeskapsförgiftning. Precis så var det i mitt fall. Jag hade för övrigt varken svullnader, huvudvärk eller andra symptom förutom protein i urinen...som långsamt ökade och skyhögt blodtryck...jag som alltid har lågt annars. Så man ska inte stirra sig blind på de "vanliga" symptomen.
    Hoppas att det inte är något och lycka till med allt!

• Sandra och Frippe

förlåt en korkad fråga, men man har väl inte flytningar i urinen?!

• Carla82

Sandra och frippe: Inga frågor är korkade. Jo det kan komma med spår av flytningar i urinen.

• Sandra och Frippe

typ från tillfället då man kissar, det finns väl ändå inget i urinblåsan.

Svar på tråden Protein i urinet... (har ej urinvags infektion)