• SVSH

Var köper jag bra och billig väggfärg?

Ska måla om både badrum och ett par andra rum.

Någon som vet var det annonseras om bra (och gärna billig) färg? Vilka butiker som har annonspriser just nu alltså.

• Svar på tråden Var köper jag bra och billig väggfärg?
  • Alle

Överskottsbolaget har väggfärg i sitt senaste annonsblad här i Stockholm

Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
  • Min lilla solstråle

Rusta ÖB. Dom har till både våtrum och vanliga väggar.

• Bettanspettan

Coop har ett eget märke på färg "infra" 3l i valfri bruten nyans kostar 99 kr, den är halvmatt o passar till vanliga rum ej våtrum.

• Min lilla solstråle

Coop`s är inge bra då du måste ha dubbelt så mycket färg än om du handlar från rusta.

• SVSH

Infra tyckte till och med coops egen försäljare var dålig, men hur är färgen på Rusta då? Hur dryg är den? Vad heter det märket ni skriver om?

Är det värt att köpa denna eller ska man köra på något säkert som Beckers även om det antagligen blir dyrare?

• pajas01

skulle absolut köpa beckers el någon av dem "dyrare".. tycker inte rusta färge e någe bra alls.. täcker dåligt och dålig kvalite..

och absolut om du ska måla om ditt badrum.. då du ska ha ett ytskit som håller..

jobbat som målare och ah jag skulle aldrig rekomendera någon att köpa färg ifrån Öb rusta eller dyligt du får va du betalar för helt enkelt.. lycka till

• SVSH

Var rädd för att det var så "att man får vad man betalar för" .
    Då vet jag, tack.

• Alle

Missade det där med badrum...

Lyssna på målaren du, jag har hört samma sak från annat håll och vi har testat att måla tak med billig färg och upptäckte att man får vad man betalar för....

Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
Svar på tråden Var köper jag bra och billig väggfärg?