• Carinis

    Rimmar på hjärta???

    Kan ni hjälpa mig att komma på vad som rimmar på HJÄRTA????????
    Kan själv bara komma på smärta...

    Tack på förhand

  • Svar på tråden Rimmar på hjärta???
  • Carinis

    Hmm får inte till slutet på min dikt. Har tänkt på den nu i 17 månader. Tänlte att det e på tiden att den ska bli klar...

    Kan man känna en bra smärta i sin kropp??? Eller???

  • Sagofe

    Man kan väl älska något så mycket att det gör ont?

  • Belana

    stjärta... (som stjärten fast på dialekt) kan det kanske bli nåt kul av...

  • SivAndersson

    Vill bara säga att jag Terryleenes inlägg är vansinnigt kul... och att jag håller med helt och fullt! Trots att jag själv balanserar vid randen till banaliteternas bråddjup i mitt rimmande ibland. Kanske just därför som jag skrattade så åt inlägget.

    Men Carinis, om du vill ha med hjärta i texten kan du väl stuva om lite, så att hjärtat sitter mer till vänster alltså ...och ett annat ord hamnar på "rimplatsen" i slutet.

  • SivAndersson
    Terryleene skrev 2007-10-11 21:48:58 följande:
    Äh, ändra riktning. Det finns så förbannat många dikter med hjärta och smärta. Skriv om kläder, gula fläcken, ärftligt håravfall eller nåt annat som inte redan finns miljarder dikter om.
    Vill bara säga att jag tycker att Terryleenes inlägg är vansinnigt kul... och att jag håller med helt och fullt! Trots att jag själv balanserar vid randen till banaliteternas bråddjup i mitt rimmande ibland. Kanske just därför som jag skrattade så åt inlägget.

    Men Carinis, om du vill ha med hjärta i texten kan du väl stuva om lite, så att hjärtat sitter mer till vänster alltså ...och ett annat ord hamnar på "rimplatsen" i slutet.
  • SvenskLOLipop

    själv har jag kommit på en sån här :)


    Jag älskar dig, jätte mycket
    Du kom åt mitt hjärta,
    Som om du hade en nyckel
    Att förlora dig kommer bli en riktig smärta  
  • Flisan79

    Jag hade som Siv skrivit, ändrat ordens ordning så att det inte slutar på hjärta.

    Tex:

    Ist för: "du äger mitt hjärta" kan man skriva "mitt hjärta du äger" eller "mitt hjärta äger du" eller "du äger hjärtat mitt". Det ger andra ord att rimma på.

  • Mallan123456789

    Jag kom inte på något skärskilt som rimmade på hjärta och smärta.

    Detta va det jag kom på.

    Du kom, kom till mitt hjärta och det gav mig smärta.


    G
Svar på tråden Rimmar på hjärta???