shira 75 skrev 2007-10-11 23:28:34 följande:
Hur har ni blivit bemötta i skolan när det gäller läs å skriv svårigheter??? Jag har en grabb på 11år å det har tagit oss ett helt år att få hjälpmedel till skolan... han har fått diagnosen dyslexi å har då rätt till all hjälp man kan få..Jag ifråga satte att min son kan ju inte vara den första som e dyslektiker på skolan.. de svarde att han var den första som hade fått diagnosen vid så ung ålder...
tack snälla ni som har svarat... det går bättre å bättre i skolan å sista utvecklingsamtalet så berömde lärarna min son om att han har ett jättebra gehör lär sigmycket genom att bara lyssna på lektionerna.... Han är otrolig tycker jag eftersom han lyssnar på ex engelska gloser en gång både på savning å texten sedan har han nästan alltid bara ett par fel på förhöret, så det e ju kanon... matten funkar kanon men när där kommer lästal så hjälpet vi han att läsa talet innan men numera så lyssnar han då dasiy skiva å kan själv... tack ännu en gång det e skönt att höra att det finns fler... kramizar shira