• Mupp

Baby Bay, babysäng. Någon som har?

Någon som har Baby Bay-sängen till sin baby? Den som är som en ovalformad spjälsäng och som man kan ta bort ena sidan på så den blir typ som en halvmåne. Tänkte köpa denna till vår tvåa som kommer i december och ha babysängen ståendes brevid våran säng med sängsidan borttagen.
    Är ni nöjda med den? Är sängbotten inställbar i höjdled så att man kan få babyns sängbotten i höjd med vår madrass?

• Svar på tråden Baby Bay, babysäng. Någon som har?
  • Eivla

Jag har den, är nöjd. Du kan ställa höjden steglöst.

• Mupp

Tack för svar. Sökte på nätet men fick inga träffar.

• Eivla

Du kan läsa på www.babybay.de

Finns en annan ny modell (lite smartare tycker jag) i Babyproffsens katalog. Heter Troll bedside crib.

• Mupp

Åh vilken bra sight! Men vad är det för skillnad på Babybay original och Babybay Midi egentligen. Måste fräscha upp tyskan.
    Ska kolla in Troll-modellen också.

• Eivla

Midin är nog den med raka kanter. Alla modeller finns inte i Sverige, inte alla tillbehör heller.
    Jag har den vanliga lilla runda Babybayen. Fördelen med Troll är hjulen, och att man kan fälla upp en långsida och ta den med runt i hemmet. Dock inte lika steglös höjdinställning, och endast en rem att fästa den i egna sängen med, inte hakar.

• Angel73

Har idag gjort mig en egen "babybay" !!
    Blev jättesugen på en sådan säng men tyckte den var lite för dyr så jag satte ihop min egen spjälsäng utom ena långsidan, trodde den skulle bli instabil men det blev den inte alls, och faktiskt så skilde det endast en halv centimeter i höjdläge på våran säng och spjälsängens botten när jag satte den i mitten läget.
    Och för att få den att stå still jämte min säng tänkte jag bara spänna fast den under med ett band.

Kanske inte funkar med alla spjälsängar men ett tips i allafall!!

Svar på tråden Baby Bay, babysäng. Någon som har?