• 0Love0

Någon som har Klippan soffa från IKEA

hur stor har ni?är den bra?

• Svar på tråden Någon som har Klippan soffa från IKEA
  • AmandaPitkänen

vi har 2 st klippan soffor från IKEA. Och det är dom "vanliga" 2-sits sofforna, MEN jag tycker dom är mycket stora för att kallas 2 sitssoffa, tycker det är som en 3-sits soffa.

Vi är helnöjda med dom iaf Underbart att man kan tvätta och byta ut överdragen Jag har köpt lite mysiga kuddar att ha i soffan och det har blivit jättebra!

• 0Love0

Ok vi tänkte köpa 4 sits soffan,och nån fåtölj,är 2 vuxna och 3 barn snart.borde väl räcka?

• Blåbärspaj

jag hatar soffor med överdrag som blir sladdriga såman får trycka in tyget så det ser rakt ut..men smaken är ju som baken ;)

• AmandaPitkänen

fast vårat överdrag är INTE sladdrigt... Det blev det typ på en gång när vi hade satt på det för första gången, men sen när jag har tvättat det så har jag torktumlat det och sen dess sitter det tajt som satan Dessutom så ska man ju ha dom där plaströren nedstuckna också.

Om det blir sladdrigt ändå, då ,åste man ju nästan ha satt dit det fel, snett eller något annat?

• Tingelina

Jag har en sån som jag köpte begagnat för ett år sedan. Med härligt Ahlgrens bilar-rosa färg... Nu har vi köpt nya överdrag och tänkte köpa en till begagnat. Hur sköna som helst, fast om man ska ligga och kolla på film eller ngt en längre tid är det skönt med lite kuddar.

• AmandaPitkänen

ja kuddar behövs vid film-tittande, det håller jag med om. Men ett tips är att handla det på ikea också. De har stora vita kuddar (tror de iaf är 50*50 cm) för bara 39/st Suuupersköna!

• 0Love0

Hur är soffan när man köper den?i hur många delar.funderade på om den går in i vår hiss då den är 248 cm

• Blåbärspaj

ååkej rå...var bara sladdrig hos en som hade en sån soffa..men hon kanske gillade och snurra rumpan i den jättemkt :D

Svar på tråden Någon som har Klippan soffa från IKEA