• danei

Är era barn på 2 - 2.5 år klumpiga??

Min tös är nåt så fruktansvärt klumpig av sig. Hon går barfota o ramlar/halkar omkull, kan gå in iväggen...går runt soffbordet o ramlar o slår sig...halkar av soffan rätt ner på golvet mm.

Börjar bli orolig för att det ska vara nåt fel på henne...Tror inte det är nåt fel på synen för hon kan se saker som inte jag ser. Men fattar inte varför det är såhär...hon slår sig helatiden och jag trodde att när man blev runt 2 att det skulle bli bättre med balans o allt sånt men nu verkar det bli sämre än när hon började gå

Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Är era barn på 2 - 2.5 år klumpiga??
  • Snossan

Ja om du tror att att hon är klumpigar än andra i den åldern måste du ju pratat med bvc.

• danei

Kan det vara synen trots allt?

• Snossan

Ja, kanske.

Sedan blir man ju klumpig av att kroppen växer och man kanske inte riktigt vet vart man har sina lemmar.

Ärhon kanske ett nyfiket barn för då slår man ju sig oftare med.
    Vår stora kille gick inte förren han va 16 månader och har alltid varit försiktig(feg ) så han slår sig inte så ofta medans hans kompisar som är lite mer för att springa har gjort illa sig ganska så mycket.

Men för att slippa oroa sig tycker jag du ska fråa om dom kan kolla syn och balans så hon får hjälp och mamma blir lugn

• MammaMutti

Min son är 2 år och han är inte alls klumpig. Tvärtom - han har bra styrsel på sin kropp.

• Buttelina

Äsch , bry dig inte om det. min dotter är oxå jätte klumpig! det är vanligt i den åldern...

• danei

Ja hon är jättenyfiken av sig...sitter aldrig stilla inte ens när hon äter! Hon har egentligen aldrig gått utan springer helatiden
    Kanske inte är så konstigt endå att hon ramlar o slår sig så ofta då? Fast orolig blir jag...får ringa till bvc på måndag o höra vad de tycker...känner mig lite som morsan som oroar sig för allt men men.

• Snossan

Hehe ja man gör ju det..blir lugnare med nästa

Du har en spring tjej...blir blå märken och en mamma med kondis

• delfin73
    danei skrev 2007-10-12 10:40:51 följande:
    Min tös är nåt så fruktansvärt klumpig av sig. Hon går barfota o ramlar/halkar omkull, kan gå in iväggen...går runt soffbordet o ramlar o slår sig...halkar av soffan rätt ner på golvet mm.Börjar bli orolig för att det ska vara nåt fel på henne...Tror inte det är nåt fel på synen för hon kan se saker som inte jag ser. Men fattar inte varför det är såhär...hon slår sig helatiden och jag trodde att när man blev runt 2 att det skulle bli bättre med balans o allt sånt men nu verkar det bli sämre än när hon började gåVad ska jag göra?
    Var inte orolig jag har en en 2 1/2 åring med MASSOR av spring i benen ,han sitter sällan still OCH han snubblar också en hel del just nu .
    Min teori är att de har lite FÖR bråttom så därför så snubblar de + att de nog tar ngt skutt i växten nu då de börjar växa ur "bebi kroppen".
Svar på tråden Är era barn på 2 - 2.5 år klumpiga??