• ebbson

Semper barnmat

Vår dotter är inte så förtjust i barnmat över huvudtaget men ibland så är det bra att ta till det vet väl ni oxå. Men är det fer som tycker att sempers 1-års burkar är "lösa" vi värmde en burk igår och det är som om maten inte håller ihop det blir som en soppa i tallriken det flyter runt och R vägrar att äta det när det blir så. Och det är inte första gången är det fler som tycker så här eller har varit med om det? Vad har ni gjort ignorerat problemet eller harni ring Semper och sagt till jag funderar på att ringa dom.

• Svar på tråden Semper barnmat
  • Dora

Jag håller med dig. 8-månadersmaten är likadan. Väldigt vattnig. Nestlés är bättre men kan vara rätt vattnig den också. Har ibland funderat på att ta 6-månadersmaten istället. Den är ju lite mer krämig.
    Jag har inte kontaktat dom ang det. Däremot har jag frågat vad dom häller i som fastnar så in i bäng på kläderna. Men dom förnekar alla färgämnen.

♥ Indra -03 & Tilde -07 ♥
  • ebbson

Mmmm håller med det sitter som berget på klderna och man nåste ställa tallriken i vattenbad för att få bort maten.

• Dora

Dom säger på semper att det bara är naturliga ämnen i maten men jag vet inte om jag vill tro på det. Jag menar, ketchup, sylt, choklad osv går ju oftast bort men vanlig barnmat sitter på allt. Napparna till nappflaskorna hon dricker ur till maten är helt gula.

♥ Indra -03 & Tilde -07 ♥
Svar på tråden Semper barnmat