• Anonym

Personal på sjukhus, störs ni av sökaren om det är en patient som ringer?

Lite konstig fråga kanske, men jag behöver verkligen få tag på en sköterska på sjukhuset. När jag ringer så är det en sån där "personsökning sker, patienter o andra som ringer in..." Då säger ju rösten att amn ska hänga kvar i luren om man är patient. Men jag är så rädd för att störa, lägger på efter fem signaler. Tänk om hon är på operation elelr nått, o så ringer jag o stör.
    Så jag undrar hur ni som kan bli sökta av patienter reagerar när det är en patient? Ska jag släppa mitt dåliga samvete o hänga kvar i luren elelr ska jag försöka senare?

Jättekonstig fråga jag vet, men vågar inte ringa ananrs..

• Svar på tråden Personal på sjukhus, störs ni av sökaren om det är en patient som ringer?
  • Mylla

Om rösten säger att du ska hänga kvar är det klart att du ska vänta. De ska inte bli störda av att du använder det som de själva har bestämt att patienter ska använda. Eller missförstod jag det?

• Anonym
    Mylla skrev 2007-10-12 13:31:30 följande:
    Om rösten säger att du ska hänga kvar är det klart att du ska vänta. De ska inte bli störda av att du använder det som de själva har bestämt att patienter ska använda. Eller missförstod jag det?
    Nää, du fattade helt rätt. Men alltså det kan gå fram 40 signaler, o då måste ju personen vara jätteupptagen? Kanske svarar i rent frustration (oki kanske inte), men ialalfall .. Jag tycker det är jobbigt. Dom gångerna jag har fått tag på henne så hör man hur stressad hon är. Hon skulle ringt mej i tisdags o det är fortfarande superviktigt. Men hon har itne ringt än...
  • Skusan
    Anonym skrev 2007-10-12 13:44:13 följande:
    Nää, du fattade helt rätt. Men alltså det kan gå fram 40 signaler, o då måste ju personen vara jätteupptagen? Kanske svarar i rent frustration (oki kanske inte), men ialalfall .. Jag tycker det är jobbigt. Dom gångerna jag har fått tag på henne så hör man hur stressad hon är. Hon skulle ringt mej i tisdags o det är fortfarande superviktigt. Men hon har itne ringt än...
    Ring! Att hon är stressad beror inte på dig. Har hon inte ringt enl er överenskommelse så tycker jag absolut du ska ringa och söka henne.
  • Mylla

Ja, kan förstå att det inte är roligt.
    Jag är sjuksköterska själv. Vet ju inte hur den sköterskan tänker, men hade det varit jag som glömt att ringa till en patient så hade jag tyckt det varit bättre om patienten hade ringt och påmint. Än att patienten hade tigit och lidit i flera dagar. Minimera skadan liksom.

Jag vet inte riktigt hur de där sökarna fungerar, men jag kan tänka mig att hon gör klart något som hon inte kan släppa innan hon svarar. Det behöver inte betyda att hon håller på att stressa ihjäl sig. Men även om så vore så är det hennes problem. Du får inte ta så mycket hänsyn att du kommer ikläm. Stå på dig.

• högbergarna

Tyvärr är det på de allra flesta ställena väldigt stressigt!! Men självklart vill man göra allt man kan för att hjälpa!! Det är ju det man är där för! Ibland är det dock väldigt mycket att göra så det är inte ovanligt att man inte ens kan svara i telefon. Men det är bara att fortsätta ringa! Ta inte åt dig ifall personen låter stressad.. det är inte mot dig utan mot arbetssituationen som sådan!

• Anonym

Oki, tack. Försöker stå på mej. Ringde nyss igen, räknade signalerna. 50 st sen gav jag upp. Hon kanske har rast vid tretiden? Kan prova då istället.

• Anonym

Tack alla, jag stod på mej o fick tag på henne, så det blir tradolan i helgen så jag slipper ha ont. Nu sa hon att hon skulle ringa på måndag, så vi får väl se hur det blir med det. Men jag slipper värken över helgen ialalfall.

Ni har räddat min dag!

• högbergarna

Å vad bra att du fick tag i henne!! :)
    Bra att du fortsatte ringa! Fortsätt med det i fortsättningen oxå! :) Mycket fortsätt blev det här!

Svar på tråden Personal på sjukhus, störs ni av sökaren om det är en patient som ringer?