• Anonym

Ni som HAR betalningsanmärkning (en eller flera) och ÄNDÅ fått lån

Ni som HAR betalningsanmärkning (en eller flera) och ÄNDÅ fått lån, ni kan väl skriva här. Berätta gärna varför ni fick lån trots anmärkningen, till vad, hur mycket m.m.

OBS. Moralpredikningar undanbedes..
  • Svar på tråden Ni som HAR betalningsanmärkning (en eller flera) och ÄNDÅ fått lån
  • Anonym

Puff puff puff

• Anonym (madde)

oo detta vill jag med ha svar på

• Anonym

Vi fick lån till renovering och även ett billån.

• Anonym

Dom baserar ju ekonomin på möjlighet att betala lånet och vad grunden för betalningsanmärkningen är.

• Anonym
    Anonym skrev 2007-10-12 14:26:06 följande:
    Vi fick lån till renovering och även ett billån.
    va bra
    vad var anledningen?
  • Anonym
    Anonym skrev 2007-10-12 14:30:12 följande:
    Hur menar du?
  • Anonym
    Anonym skrev 2007-10-12 14:31:00 följande:
    Hur menar du?
    läs ts
  • Anonym

Vi fick låna ca 50 000 till renovering av ett mögligt badrum och ca 30 000 till en ny bil.
    Dom baserar lånemöjligheten på hur våra möjligheter är att betala tillbaka och vad som ligger till grund för betalniningsanmärkningen.

• Anonym

OCH självklart att skulden är betald!

• Anonym (Lea)

Både jag och min sambo hade betalningsanmärkningar pga skatteskulder. Fick trots det lån hos Handelsbanken.
    Vi tog två blancolån (utan säkerhet). Ett till bil 150.000 och 100.000 till att lösa lite andra lån.

• Anonym
    Anonym skrev 2007-10-12 14:36:42 följande:
     vad som ligger till grund för betalniningsanmärkningen.
    Vad är "en ok" grund och vad är "fel"?
  • Anonym

Jag vet nog inte vad som är en "ok" grund, men vet att banken vill veta grunden direkt.
    Både Lea o vi har grunden i skatteskuld.

• Anonym (fd skyldig)

Fick huslån på 1.2 millar (tillsammans med maken som är helt "ren")
    Behövde inte redovisa grunden för anmärkningarna, bara att jag var skuldfri.

• Cissi o Nattis
    Anonym (Lea) skrev 2007-10-12 14:44:17 följande:
    Både jag och min sambo hade betalningsanmärkningar pga skatteskulder. Fick trots det lån hos Handelsbanken.Vi tog två blancolån (utan säkerhet). Ett till bil 150.000 och 100.000 till att lösa lite andra lån.
    Hej! Läste att ni fått billån av Handelsbanken trots betalningsanmärkning, 
    sambon skulle också verkligen behöva ett billån, så vi var inne och pratade med både Handelsbanken och Swedbank, men det blev inget för oss :(
    Sambon har en betalningsanmärkning pga skatteskuld (den är återbetalad) och betalningsanmärkningen försvinner i Januari så vi tänkte att vi kanske hade en liten möjlighet för att det inte är så lång tid kvar.

Det var just betalningsanmärkningen som hindrade att vi skulle få lånet inget  annat.
    Ni måste haft tur eller så kanske ni har kontakter på banken eftersom ni fick det?

ush känns inget roligt alls att veta att vi blir utan bil om en månad och inte har råd med en ny, extra besvärligt när man har en liten bebis..
  • Anonym (samma)
    Nalletjejen skrev 2007-10-17 12:06:42 följande:
    Hej! Läste att ni fått billån av Handelsbanken trots betalningsanmärkning, sambon skulle också verkligen behöva ett billån, så vi var inne och pratade med både Handelsbanken och Swedbank, men det blev inget för oss :(Sambon har en betalningsanmärkning pga skatteskuld (den är återbetalad) och betalningsanmärkningen försvinner i Januari så vi tänkte att vi kanske hade en liten möjlighet för att det inte är så lång tid kvar.Det var just betalningsanmärkningen som hindrade att vi skulle få lånet inget  annat.Ni måste haft tur eller så kanske ni har kontakter på banken eftersom ni fick det?ush känns inget roligt alls att veta att vi blir utan bil om en månad och inte har råd med en ny, extra besvärligt när man har en liten bebis..
    ingen ni känner som karnse ha kontakter på en bilfirma? vi hade det och lyckades få ett lån på våran bil .. naturligtvis ingen dyr bil låg på 20000 men ändå det var en bil.. kolla med bilfirmorna tex volvia har bra billån
  • Anonym (Lea)
    Nalletjejen skrev 2007-10-17 12:06:42 följande:
    Hej! Läste att ni fått billån av Handelsbanken trots betalningsanmärkning, sambon skulle också verkligen behöva ett billån, så vi var inne och pratade med både Handelsbanken och Swedbank, men det blev inget för oss :(Sambon har en betalningsanmärkning pga skatteskuld (den är återbetalad) och betalningsanmärkningen försvinner i Januari så vi tänkte att vi kanske hade en liten möjlighet för att det inte är så lång tid kvar.Det var just betalningsanmärkningen som hindrade att vi skulle få lånet inget  annat.Ni måste haft tur eller så kanske ni har kontakter på banken eftersom ni fick det?ush känns inget roligt alls att veta att vi blir utan bil om en månad och inte har råd med en ny, extra besvärligt när man har en liten bebis..
    Nope, inga kontakter på banken alls. Det var faktiskt så att vi hade FSB (nuvarande Swedbank) innan, och hade haft dem i flera år.  Vi sökte lån där först, men fick nej direkt.
    Då pratade vi med Handelsbanken, som vi alltså inte hade något med att göra alls, och där fick vi ja till lånen.
    Kanske hade vi tur helt enkelt!
  • Anonym

jag fick ett lånelöfte på handelsbanken på 2,2 miljoner trots en betalningsanmärkning....

• Anonym

bluestep accepterar anmärkningar och dom har fått mycket kunder, så tror att handelsbanken ser lättare genom fingrarna nu..

• Anonym (lån)

Hur mycke kan jag låna själv?? Om jag vill låna för att köpa en gård tillsamman med sambon. har fast jobb??

Svar på tråden Ni som HAR betalningsanmärkning (en eller flera) och ÄNDÅ fått lån