• Mammatilltretroll

Tryckutjämna vid flygresa. Hur göra med 2,5 åring?

Imorgon flyger vi till Frankrike, underbart!

Meja har väldigt lätt att få ont i öronen och lock för öronen, hon får det när vi åker bil ibland... Rolling Eyes
    Så nu undrar jag om någon har bra tips för hur man kan underlätta vid flygningen?
    Hon är 2,5 år - är hon för liten för tugummi?
    Vällingflaska gör ju att hon suger och det är väl bra? Men jag är tveksam om hon kommer att ha ro att dricka välling på planet...

help!

Mamma till MEJA född 050314 och JUNI född 061126
  • Svar på tråden Tryckutjämna vid flygresa. Hur göra med 2,5 åring?
  • strojes

Jag har flera kompisar som har barn i den åldern som har tuggat tuggummi men om hon aldrig har provat förut kanske det är svårt att köra med det på planet.
    Ha nån annan dryck i flaskan än välling, nån fruktdryck tex. Det är ju bara precis under start och landning suget/tuggandet behövs.

• Dante

Du får väl locka med något annat i flaskan!
    Nyponsoppa kanske?

All you have to decide is what to do with the time that is given to you
  • Dante

Annars finns det särskilda öronproppar som ska underlätta vid flygning. Earplanes tror jag de heter och ska finnas på flygplatser.

• blackangel

Suga på napp om hon använder det kan hjälpa också.

Dante: Är det de öronpropparna på apoteket du menar? Tror de minsta isåfall är från 6 år. Om det är de du menar alltså..

• Dante

blackangel: vet inte om det är de på apoteket...det är det säkert, det var ju synd!

• astral

Jag hade med vindruvor som dottern åt vid start och landning. Funkade bra för oss

• blackangel
    Dante skrev 2007-10-12 15:39:21 följande:
    blackangel: vet inte om det är de på apoteket...det är det säkert, det var ju synd!
    Jag köpte den minsta storleken för min son som är 5 år. Den passade honom, men kanske han har stora öron?
    Nä, skämt åsido... Hoppas att de kan tillverka för mindre barn, då många små får ont när de flyger. Men kanske det har något med öronen eller huvudet att göra, eftersom det inte redan tillverkats för små?
  • Idapida

Senaste resan var dotter 1år 0 9 mån. Hon är väldigt duktig på att snyta sig när hon är förkyld, och nu när hon tog sig åt öronen så tog jag fram ett papper och höll för näsan och sa att hon skulle snyta. Det gjorde hon, och det gick jättebra hela tiden! Hon tom bad om att få "nyta".

Svar på tråden Tryckutjämna vid flygresa. Hur göra med 2,5 åring?