• monckey80

Hjälp får inte bort färgen!!!

Min dotter fyllde år för över en månad sedan hon fick då sån här spray hårfärg i pressent en RÖD. Nu en månad senare är den fortfarande kvar.Vi har tvättat håret en 15 gånger och får inte bort skiten, jag pratatde med en frisör som sa att vi skulle prova med citron men inte hjälpte det.

Finns det någon som vet nåt bra eller som kanske har varit med om samma sak som har nåt tips????

hon ska ta dagis kort om typ en vecka inte så rolig att ha den där färgen kvar då, så TIPS TIPS TIPS vill vi ha i massor

• Svar på tråden Hjälp får inte bort färgen!!!
  • Thats me

pröva GALLTVÅL.. funkar på det mesta, både NYA och TVÄTTADE fläckar:)

Jag glömmer aldrig ett ansikte, men i ditt fall kan jag vara beredd på att göra ett undantag..
  • Birgitta2

Kan faktiskt vara kul att ha färgen kvar till dagiskorten. De här förargliga minnena har en tendens att försvinna. Ta du korten, det kommer bli mååååånga fler tillfällen till kort senare, och ni kommer älska kortet där lilltösen hade färg i håret som inte gick bort. Lita på mig... har sååå många underbara kort på misslyckade kläder, hårfärgningar och annat som jag annars hade glömt.

• Thats me
    Thats me skrev 2007-10-12 16:43:55 följande:
    pröva GALLTVÅL.. funkar på det mesta, både NYA och TVÄTTADE fläckar:)
    funkar även som tvål till oss själva:)
    Jag glömmer aldrig ett ansikte, men i ditt fall kan jag vara beredd på att göra ett undantag..
  • Ullis69

Balsam/inpackning för permanentat hår är livsfarligt för tonat hår enl min frisör. Hon tar bort missfärgningar på huden i samband med toning med det. Kanske det kan hjälpa? (Är ju säkert en annan kemisk sammansättning i sprayfärg än emot toning men kanske...)

• mogreta

Jag hatar sådan där sprayfärg, min dotter (2år) fick också röd färg hos frisören, hon hade den fast i hårbotten typ i 6veckor.

Mina två "stora" barn (7 och 9år) är duktiga och vill inte ha någon färg när de är färdigklippta.

VARFÖR ska de ha sånt egentligen hos frissan?

• monckey80

ja det är riktig skit, min dotter fick det också för nåt år sen hos frissan och det tog också jätte lång tid att få bort och då tror man ju att frisörprodukterna ska vara bättre.men den satt ju inte som den här gången

• Ullis69

Har använt en hel del färgsprayer på äldsta tjejen som är ljushårig, hon hade dille på sånt när hon var yngre (11år nu). Alltid hos frissan o ofta hemma, mkt pippi-rött för att efterlikna idolen, vi skippade pippiperuk o flätade o sprayade hennes eget hår. Har även sprayat silver o svart under Halloween de senaste åren. Har ALDRIG varit med om att färgen inte tvättats ur direkt (OK liiite i hårbotten som tog nån tvätt till ibland)

Tråkigt att det blivit så här för er!

• ooGizzYoo

Jag fick tipset av min frisör att testa med vanligt diskmedel, det får tydligen hårstået att tappa färgen

• Terryleene
    Birgitta2 skrev 2007-10-12 16:44:41 följande:
    Kan faktiskt vara kul att ha färgen kvar till dagiskorten. De här förargliga minnena har en tendens att försvinna. Ta du korten, det kommer bli mååååånga fler tillfällen till kort senare, och ni kommer älska kortet där lilltösen hade färg i håret som inte gick bort. Lita på mig... har sååå många underbara kort på misslyckade kläder, hårfärgningar och annat som jag annars hade glömt.
    Tycker jag var en fin tanke. Allt ska vara så "perfekt" inför dagis/skolfotografering. Kul om något misslyckat finns med. Inte så kul just nu, kanske men om tio år.
    Annars har jag tyvärr inga tips, jag försökte bleka mitt hår med klorin, men då var jag 15 ocg punkare. Ingenting jag rekomenderar till ett barn (eller någon annan för den delen ).
  • Fridapida

Prova med en "billig" inpackning. Inte en som är köpt hos frisören. De från frisören bevarar färgen och fäster den istället. Köp en på ICA, det kan hjälpa.

Men jag håller med de som tidigare. Tycker att det är väl roligt att färgen får vara kvar som ett litet minne?

• gröna hönan

Gör en inpackning med massor av balsam. Och så en inpackning till. Och en till. Det borde dra ur färgen! Ge dig inte på att avfärga och sånt skit, det bara sabbar håret.

• gagge

Där finns ett shampo från matrix som heter alternate action som man köper hos frisören, har inte provat att få bort sprayfärg men det funkar att få bort gröna toner i blonda hår som man fått av att bada i klorvatten. Behöver dock göra inpackning efteråt för håret blir ganska så strävt.

Lycka till!

• monckey80

oj oj oj nu har jag provat galtvål det funkade tyvär inte, jag har provat med yes diskmedel det gick inte det heller, nu fick jag ett tips om coca cola ska prova det, ska också prova med massa inpakningar.
    tackar för alla tipsen,kom gärna med fler

jag kan säga att sprayflaskan är nu kastad så att den inte kan kommer till användning mer:)

Svar på tråden Hjälp får inte bort färgen!!!